Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alt.binz  (gelezen 4656 keer)

Offline Quadran

• Lid
Alt.binz
« Gepost op: 2009/05/15, 00:02:51 »
Ben nog maar juist begonnen met Ubuntu. Onder Vista gebruik ik het programma Alt.binz om van nieuwsgroepen te downloaden. Welk programma kan ik gebruiken onder Linux, liefst grafisch zo dicht mogelijk bij Alt.binz als het kan natuurlijk.

Groetjes Quadran.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Alt.binz
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/15, 00:23:09 »
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: newsgroup (gebruik de zoekknop en niet het snelzoekveld)

En kijk eens wat je bevalt (installeer gewoon eens wat, door het aan te vinken en daarna te drukken op de knop Toepassen). Misschien nzb?

Of gebruik in Synaptic eens als zoekterm nzb en installeer dan hellanzb eens.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/15, 00:28:06 door Pjotr »

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/15, 03:16:25 »
Ik zou lottanzb proberen, het is een grafische schil voor hellanzb. Hellanzb hoef je dan niet zelf te installeren. Ik ken zelf Alt.Binz niet, maar lottanzb is redelijk compleet. Je kan eventueel ook nntpgrab proberen, is nog in beta.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/15, 03:19:28 door Kelderkeuken »

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/15, 11:31:08 »
En als je niet alleen afhankelijk wilt zijn van nzb's maar ook nog ouderwets nieuwsgroepen wilt headeren , dan zou ik Pan nemen
Dan vind je soms nog echt juweeltjes die je anders niet zou vinden
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/15, 11:39:32 »
ik gebruik al 2 jaar linux en bevalt me uitstekend.Voor de nieuwsgroepen heb ik de beste ervaring met klibido. werkt gewoon out of the box,alleen server toevoegen en downloaden maar.succes 8)
Dreamstudio 11.10