Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plaatje invoeren in diagram Open Office  (gelezen 674 keer)

Offline SVW

• Lid
Plaatje invoeren in diagram Open Office
« Gepost op: 2009/05/13, 13:56:30 »
Ik wil binnen een diagram in het Rekenblad van Open Office 3.0 een eigen plaatje invoeren ipv de standaard kleur. Nu kan ik er wel voor kiezen om een bitmap in te voeren maar dat zijn allemaal gestandarizeerde plaatjes. Weet iemand hoe ik de bitmap-map kan vinden van OO of hoe ik anders zelf een plaatje in kan voeren?

Re: Plaatje invoeren in diagram Open Office
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/13, 19:51:28 »
Kan je niet beter een plaatje vast invoegen en daarna het diagram er overheen plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline SVW

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/14, 01:07:03 »
Nee want ik heb bv een histogram die betrekking heeft op verschillende landen. Wat ik dan wil is de verschillende kolommen de vlag van het desbetreffende land geven. Binnen de microsoft office kan dit wel maar bij open office weet ik dus niet zo goed hoe dit moet.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/14, 15:46:22 »
Ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest, ik kon niet een twee drie vinden waar je dat zou kunnen doen. Wat wel mogelijk is een afbeelding invoegen deze op de juiste maat maken en op een plek in het diagram zetten waar je maar wilt, natuurlijk wel iets meer werk dan bij Office.
Ook de map heb ik gevonden /usr/lib/openoffice/basis3.0/share/gallery/www-back
Het vreemde is ik stop een plaatje erin bijv een achtergrond van Ubuntu, vriend.jpg deze zie je dus niet terug in het rijtje. Ik denk zet even een plaatje roses.jpg, in het rijtje dus Rozen, buiten de map, hernoem vriend.jpg naar roses.jpg. Computer herstart, tig keer OOo opnieuw gestart, diagram tig keer opgestart wat ik ook deed. Rozen bleef Rozen. Ik denk dat er een soort database o.i.d. inzit die zowel de vertaling regelt als het plaatje heeft geregistreerd. Ook vreemd vind ik dat je kan kiezen voor een Bitmap terwijl het gewoon een jpg is ??? Misschien dat jij er nog iets mee kan, ik stop er voor vandaag even mee. Succes
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.