Na
http://www.howtogeek.com/howto/ubuntu/clean-up-ubuntu-grub-boot-menu-after-upgrades/ gelezen te hebben ben ik nog niet veel wijzer. Ik kan [1] mijn grub config aanpassen en de variabele "default" van "0" op "2" zetten (
denk ik Ja, dit werkt volgens uname -r), [2] de kernel uit de kernel lijst verwijderen (dan blijft deze echter wel fysiek aanwezig), of [3] de betreffende kernel verwijderen met Synaptic.
Optie [3] lijkt mij logisch vanuit mijn Windows Update ervaringen. Echter, zijn toekomstige updates afhankelijk van de kernel(s) die aanwezig zijn op mijn systeem? M.a.w., als ik de nieuwste kernel verwijder, mis ik dan updates? Of maakt het uberhaupt niks uit of een kernel fysiek aanwezig is, maar kijkt de update manager enkel naar de actieve kernel (hier ga ik van uit)?
Wat is de beste oplossing, ook voor de toekomst? Ik geef de voorkeur aan stabiliteit boven "bleeding edge" functionaliteit, aangezien ik deze computer puur voor mijn werk gebruik.
Mijn vraag is dus niet alleen of ik de -24 kernel moet verwijderen, maar ook wat de gevolgen zijn als ik het wel/niet doe.