Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestaat er een programma dat effectief ssh heet?  (gelezen 855 keer)

Bestaat er een programma dat effectief ssh heet?
« Gepost op: 2009/05/10, 22:26:15 »
Beste,

Een vriendin van mij moet voor het school via Ubuntu een ssh verbinding maken met een server. Zij zegt dat er onder programma's effectief een icoontje enz. staat van ssh, met de naam ssh.

Ik was echter altijd van mening dat dit via de terminal moet gebeuren of via putty enz.

Kan iemand mij uit de onduidelijkheid helpen? Zij moet op een icoontje drukken en dan haar naam en wachtwoord ingeven.. maar dat is dan toch iets als filezilla of putty ...

Offline ivo

• Lid
Re: Bestaat er een programma dat effectief ssh heet?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/10, 22:31:41 »
Kan vanalles zijn.
Iemand heeft een icoontje geplaatst dat onder water ssh aanroept.
Kan een link zijn naar een grafisch ding dat ssh aan boord heeft.
En zo'n icoontje kun je een naam geven die je zelf wilt.

Wat zijn de properties van dat ding? Welk programma wordt er aangeroepen?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/10, 22:34:32 »
Het is eigenlijk gewoon een plaats waar ze grafisch haar inloggegevens moet geven ( username + pass ) en het ip van de server waar ze op moet.
Waarna ze vervolgens in een terminal terecht komt.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik zoiets zelf maken? Dat ze grafisch eerst moet invullen..
want ik zou denken gFTP laten gebruiken ofzo.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/10, 22:44:36 door the1slasher »

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/10, 23:19:12 »
Het is eigenlijk gewoon een plaats waar ze grafisch haar inloggegevens moet geven ( username + pass ) en het ip van de server waar ze op moet.
Waarna ze vervolgens in een terminal terecht komt.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik zoiets zelf maken? Dat ze grafisch eerst moet invullen..
want ik zou denken gFTP laten gebruiken ofzo.

Places -> Connect to server     kies dan ssh protocol.
(sorry ik gebruik standaard de engelse versie.)
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/10, 23:43:27 »
De Vraag is natuurlijk waarvoor je ssh gebruikt.
Voor filetransfer kan je idd de methode van kenkoegema gebruiken of voor kde: dolphin opstarten > netwerk > netwerkmap toevoegen.

Voor shell toegang zie ik zelf het nut niet direct in van een gui, aangezien je direct nadien toch in een terminal beland.

Offline HapsHash

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/11, 07:56:07 »
Beste,

Een vriendin van mij moet voor het school via Ubuntu een ssh verbinding maken met een server. Zij zegt dat er onder programma's effectief een icoontje enz. staat van ssh, met de naam ssh.

Ik was echter altijd van mening dat dit via de terminal moet gebeuren of via putty enz.

Kan iemand mij uit de onduidelijkheid helpen? Zij moet op een icoontje drukken en dan haar naam en wachtwoord ingeven.. maar dat is dan toch iets als filezilla of putty ...
http://www.realvnc.com/vnc/index.html
Word nu "gepost"

M.v.g.