Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Kan panelen niet verplaatsen  (gelezen 3091 keer)

Offline L.P.

• Lid
(Opgelost) Kan panelen niet verplaatsen
« Gepost op: 2009/05/02, 13:05:02 »
Ik heb 2 beeldschermen dus wil ik graag op elk beeldscherm een paneel hebben nu heb ik dit voorelkaar gekregen alleen door het 1 of ander heb ik nu op 1 scherm 2 panelen aan de boven kant en 2 aan de onderkant
Hoe kan ik de panelen nu verslepen met de muis wil dit niet lijkt wel of ze op slot staan

« Laatst bewerkt op: 2009/05/11, 20:25:12 door L.P. »

Re: Kan panelen niet verplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/02, 13:25:33 »
Citaat
Hoe kan ik de panelen nu verslepen met de muis wil dit niet lijkt wel of ze op slot staan

Rechtsklikken op het paneel, Eigenschappen kiezen, daar kan je alles instellen.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline L.P.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/09, 18:32:25 »
Heb ik gedaan wil niet

Offline Djeba

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/10, 06:03:52 »
Bij mijn weten is dat onmogelijk. Je hebt nu waarschijnlijk twee gekloonde beeldschermen en daarom zie je ook panelen op je tweede beeldscherm. Ik werk al jaren met twee beeldschermen, met de een dus als de uitrbreiding van de andere.

En of het nu Vista of Ubuntu is, er wordt altijd uitgegaan van een hoofdscherm en op DAT scherm staan de panelen en bij Ubuntu kun je ze op de bekende manier neerzetten waar je wilt. Je kunt meestal wel zelf bepalen wat het hoofdscherm is (links of rechts).

Het speelt ook een rol met wallpapers en screensavers.
--Ubuntu kan bijv. een reuze wallpaper neerzetten over beide schermen heen (prachtig!!), Vista zet op beide beeldschermen dezelfde neer.
--Met Ubuntu kun je een screensaver plaatjes laten afwisselen op je linker en rechterscherm, bij Vista zie je dat de screensaver alleen speelt op het hoofdscherm.

De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline L.P.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/10, 19:54:58 »
Ik heb op 1 scherm boven en onder 2 balken staan normaal kan ik deze verslepen naar mijn andere scherm alleen dit wil dus niet verder heb ik de achtergrond over 2 schermen 2880 x 900 dus 2 x 1440 x 900
Dus voor de goede orde ze willen niet verslepen en heb boven en onder 2 balken DIT KAN DUS WEL

Offline Djeba

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/10, 22:08:06 »
Ik heb op 1 scherm boven en onder 2 balken staan normaal kan ik deze verslepen naar mijn andere scherm alleen dit wil dus niet verder heb ik de achtergrond over 2 schermen 2880 x 900 dus 2 x 1440 x 900
Dus voor de goede orde ze willen niet verslepen en heb boven en onder 2 balken DIT KAN DUS WEL

Sorry, je hebt gelijk: dat kan wel, ik heb het net even uitgeprobeerd. Het zal een paar jaar geleden misschien een probleem geweest zijn, maar nu kun je die panelen inderdaad overal op de twee beeldschermen neerzetten.

Blijft dus je vraag waarom dat verslepen bij jou ineens niet kan. Heb je op een of andere manier een 'lock down' van je panelen gedaan? Dat kan via de configuration editor / panels / global. Wat is er aan tekst wanneer je rechts op een pictogram klikt? Als er alleen 'launch' staat, zijn de panelen vastgezet, bijv. voor kiosk-mode.
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline Arimu

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/10, 22:46:09 »
Nu je het zegt, bij mij lukt het met de muis verslepen van panelen ook niet als ze uitgeschoven staan. Vroeger lukte dit volgens mij wel. Maar het lukt wel als ik uitschuiven uitvink. Vink dat eens uit, versleep hem dan naar het andere beeldscherm en zet uitschuiven dan weer aan? Lukt het dan wel?

Offline L.P.

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/11, 20:24:56 »
Bedankt dit was wat ik zocht nu kan ik ze weer verplaatsen heb eerst uitschuiven uitgevinkt daarna verplaatst en toen weer aangevinkt