Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 1 onbekende opwaardering?  (gelezen 1312 keer)

1 onbekende opwaardering?
« Gepost op: 2009/07/14, 21:07:17 »
Wat is dit nu weer voor vreemds? Zie het screenshot in de bijlage.

[verwijderd door de beheerder]
« Laatst bewerkt op: 2009/07/14, 21:17:26 door Vistaus »

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
Re: 1 onbekende opwaardering
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/14, 21:09:08 »
misschien een update naar een nieuwe (punt)versie van KDE? Wat zegt de beschrijving?

Re: 1 onbekende opwaardering
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/14, 21:16:35 »
Nee, heb de repo's voor de nieuwe KDE-versie uit staan.

Ik zocht toevallig even op kubuntu-desktop ivm met een ander topic en toen zag ik dit. Het hoorst ten eerste volgens mij standaard geïnstalleerd te zijn en ten tweede als ik sudo apt-get update en daarna sudo apt-get upgrade doe, staat ie er niet bij. Ook niet als achtergehouden pakket ???
De beschrijving zegt trouwens niks. Gewoon een wit vlak zonder enige beschrijving.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
Re: 1 onbekende opwaardering?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/15, 16:42:05 »
Het probleem is dat ik alleen KDE gebruik bij openSUSE, in Uby draai ik gewoon Gnome. Die update voor KDE heb ik in Suus niet gehad, dus ik heb verder geen ideeën meer.
Ik denk dat je het beste die update negeert en gewoon niet installeert.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/15, 16:46:38 »
Een nieuwe versie van het meta-pakketje met de verwijzingen naar de standaardpakketten in de Kubuntu desktop? Niks bijzonders, lijkt me.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/15, 20:08:51 »
Een nieuwe versie van het meta-pakketje met de verwijzingen naar de standaardpakketten in de Kubuntu desktop? Niks bijzonders, lijkt me.

Maar hij verschijnt niet bij de updates. Dat is het vreemde nou juist. En hij laat zich ook niet installeren ???

Offline Cugel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/16, 12:45:40 »
Misschien dat 'sudo apt-get -f install' in een console window je probleem oplost.
Andere mogelijke oplossingen staan op deze pagina: http://www.linux.com/archive/feature/48910

« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/16, 20:58:54 »
Nope, ook dat lost het probleem niet op :(

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/17, 00:01:30 »
Je kunt proberen de pakketten op te schonen :

sudo apt-get clean