Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kubuntu: amarok skipt nummers  (gelezen 1116 keer)

Offline Erik_m

• Lid
kubuntu: amarok skipt nummers
« Gepost op: 2009/05/02, 15:01:22 »
Hai,

Mijn amarok in kubuntu jaunty heeft de interessante gewoonte om nummers te skippen. Aan het eind van een nummer gaat hij naar de volgende, speelt hem een seconde en skipped dan naar het nummer erna. Als ik dat geskipte nummer handmatig aanzet speelt hij wel gewoon.

Op google kom ik dit probleem ook wel tegfen, maar geen oplossing.

Iemand hier met een geniale inval?

Dit gaat anders voor mij een reden zijn om een versie terug te gaan, in 8.10 werkte het namelijk zonder problemen...

Re: kubuntu: amarok skipt nummers
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/02, 15:05:02 »
Als dit een bug is, kun je proberen om Amarok alvast te upgraden naar versie 2.1:

- open het venster Softwarebronnen
 - ga naar het tabblad Software van deren, en voeg de volgende softwarebron toe:
deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-experimental/ppa/ubuntu jaunty main

- druk op Sluiten, en wacht tot de softwarebronnen zijn herladen
 - upgrade je systeem, en doe voor de zekerheid in de terminal: sudo apt-get dist-upgrade.

Nu zou je Amarok 2.1 moeten hebben.

Offline Erik_m

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/02, 15:08:42 »
dist-upgrade? kubuntu-experimental? Krijg ik dan niet opeens een experimentele kubuntu? (waar ik niet echt blij van word aangezien dit best wel mijn hoofdpc is)

Het klinkt wat eng zo...

Wel bedankt voor het meedenken :)

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/02, 15:10:27 »
kubuntu-experimental bevat de nieuwste KDE-packages. Het is net zoals de backports, maar dan alleen voor KDE. Ik gebruik deze repo altijd, en ik heb nooit problemen. Ik zou je dus geen zorgen maken ;) Wil je het zekere voor het onzekere nemen, dan kun je de repo weer uitzetten nadat je Amarok hebt bijgewerkt.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/02, 16:09:53 »
kubuntu-experimental bevat de nieuwste KDE-packages. Het is net zoals de backports, maar dan alleen voor KDE. Ik gebruik deze repo altijd, en ik heb nooit problemen. Ik zou je dus geen zorgen maken ;) Wil je het zekere voor het onzekere nemen, dan kun je de repo weer uitzetten nadat je Amarok hebt bijgewerkt.

+1 Die repo geeft mij ook nooit problemen :)

Offline Erik_m

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/02, 16:38:51 »
Cool, het werkt :)

Het is alleen geen 2.1 volgens mij. About vindt dit:
Amarok
Version 2.0.90
Using KDE 4.2.2 (KDE 4.2.2)

Nou ja, het werkt, en ziet er op sommige punten zelfs wat beter uit (want de layout van een muziekspeler is erg belangrijk :p)

Bedankt!

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/02, 16:41:11 »
Versie 2.0.90 is 2.1 :) Echter, omdat 2.1 nog in de RC-status verkeert (Release Candidate), is het versienummer nog niet 2.1.

I.i.g. mooi dat het gelukt is :)

Offline siegi

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/02, 16:44:27 »
Kijk een eerst of je kubuntu-restricted-extras hebt geinstalleerd?

Offline Erik_m

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/02, 17:09:02 »
Gelukt zei ik he.... Hmm, toevallig net 1 keer dus. Probleem blijft bestaan, ondanks nieuwe versie van amarok.

kubuntu-restricted-extras staan erop
« Laatst bewerkt op: 2009/05/02, 17:42:17 door Erik_m »

Offline Erik_m

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/04, 01:47:52 »
Geen geniale invallen meer van mensen? Jammer.

Dan maar xmms2 tot er een update komt die helpt.