Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xmms plug-ins.  (gelezen 974 keer)

xmms plug-ins.
« Gepost op: 2009/04/30, 07:47:25 »
Dames en Heren, De video's op de site van Bloomberg,  http://www.bloomberg.com/?b=0&Intro=intro3  , willen niet altijd afspelen en als ze het al doen, dan vaak zonder geluid. De video-stream op deze site is van het mms type. In Synaptics staat een indrukwekkende lijst met xmms plug-ins en ander lekkers. Zijn met behulp van deze software de Bloomberg filmpjes niet aan de praat te krijgen? Letterlijk dan.

Offline joop905

• Lid
Re: xmms plug-ins.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/30, 11:48:41 »
XMMS2 is de officiƫle opvolger van XMMS.
http://nl.wikipedia.org/wiki/XMMS
http://en.wikipedia.org/wiki/XMMS2
site van Bloomberg die werkt hier goed.

GrJ
« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 11:50:49 door joop905 »

« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/30, 15:33:12 »
Heer Jobbes94, als ik op uw link klik en het aangeboden pakket download, krijg ik het bericht dat hetzelfde pakket ook in Synaptics zit en dat ik beter dat pakket kan gebruiken. Dit vanwege de automatische updates natuurlijk. Wat is de naam waarmee het in Synaptics staat?
Heer Joop 905, heel interessante links, maar helaas geen antwoord op mijn vraag.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/01, 19:13:38 »
Ik heb dezelfde ervaring met deze site. Een melding dat er geen plugin beschikbaar is voor de "Windows Media Speech Decoder". Soms wel en soms geen geluid.

Als je het filmpje in totem openend kan je bij eigenschappen zien dat de WMA Version 8 codec gebruikt wordt en voor de filmpjes zonder geluid is de codec niet beschikbaar.

Dus de vraag is breder van de xmms-plugin. Een niet beschikbare codec?

Gebruik van xmms2 loste het hier niet op en de pakket gworkspace-apps-wrappers helaas ook niet.
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/02, 02:20:57 »
Een oplossing kan zijn om al deze streams af te spelen in Kaffeine. Deze speler is weliswaar ontworpen voor Kubuntu maar doet het ook goed in Ubuntu. Het is me ooit gelukt om dit kunstje te flikken, maar ik weet niet meer hoe dat toen ging. Ik klikte rechts op het filmvlak en kwam zo aan de URL van de stream. Deze kopieerde ik en plakte hem in Kaffeine (File/Open URL/Enter a URL) en afspelen maar. Misschien dat iemand nog weet hoe met Kaffeine om te gaan, dan moet dit probleem op te lossen zijn. Ik weet niet of het ook met de SM Player gaat. Weet vast wel iemand.
Overigens, als ik nu rechtklik op het filmvlak, krijg ik niet de URL van de stream.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/02, 03:05:48 »
In Synaptics staan de pakketten xmms2-plugin-wma en xmms-wma. Alleen de eerste is voor installatie beschikbaar. WMA staat voor Windows Media Audio files. Door deze plugin zouden deze files in xmms en xmms2 moeten kunnen afspelen. Heb het meteen op de Bloomberg video's geprobeerd, maar tevergeefs. Dan toch maar weer Kaffeine. Weet iemand hoe dat moet?