Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firestarter plus suspend/hibernate niet in orde  (gelezen 535 keer)

Offline rijnsma

• Lid
Firestarter plus suspend/hibernate niet in orde
« Gepost op: 2009/04/30, 13:07:10 »
Het volgende is een goed bedoelde waarschuwing van mij.

Ik heb Ubuntu 8.10. Het werkt prachtig. Ik ben er heel tevreden mee.
Maar ik had al enige tijd vrij veel last me mijn web-netwerk, waarin firewall Firestarter zit en suspend/hibernate.
Ik heb naar aanleiding hiervan besloten voorlopig geen gebruik meer te maken van suspend en hibernate.
Firestarter wil ik niet kwijt; mooi simpel en goed en daar gaat het mij om bij firewalls.

Suspend/hibernate gaat een aantal keren goed, dus lijkt er geen probleem. maar dan gaan er foutjes ontstaan
zoals geen connectie. Firestarter, die heel veel 'hits' ontvangt, geen goede opstart van het netwerk, geen goede
automatische updates en het lijkt zich ook voort te zetten in andere applicaties.

Ik had steeds geen moeite met herstel van het systeem, ik ben gewoon een stukje in tijd terug gegaan met
remasersys, dus backups van het systeem en kortlopende backups met kbackup. Ik heb nu geen probleem
meer.

Ik heb hier ook tekst over gevonden op het internet. Blijkbaar was het nog niet via updates gerepareerd door
de mensen van Ubuntu?!
« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 13:27:12 door rijnsma »