Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terminalvenster opent niet meer  (gelezen 896 keer)

Mettes

• Gast
Terminalvenster opent niet meer
« Gepost op: 2009/04/24, 17:51:31 »
Dag iedereen

Ik heb gisteren mijn ubuntu geupgrade naar de 9.04 en sindsdien krijg ik volgende melding als ik de terminal wil openen.

Er is een fout opgetreden bij het aanmaken van het dochterproces voor deze terminal
Ik kan op OK klikken en vervolgens zie ik wel het terminalvenster maar er komt geen tekst in en kan er ook niet in typen.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Offline mrGee

• Lid
Re: Terminalvenster opent niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/24, 18:33:08 »
Hallo

Misschien helpt het als je, je profielen weggooit, als volgt;
open je bestandsbeheerder en doe; ctrl+h
daarna ga je in de map;
.gconf/apps/   
en daar haal je de gnome-terminal file weg
(of je verplaatst hem, mocht je een indrukwekkende profiel
samengesteld hebben)
Daarna even afmelden en weer opnieuw aanmelden, kijk of dit geholpen
heeft, je profiel zou in ieder geval weer op default moeten staan.

Anders zou je even in synaptic, gnome-terminal compleet kunnen verwijderen,
daarna, ook even weer als gebruiker af en aanmelden, opnieuw installeren kijken
of dit werkt.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

JimZ

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/25, 00:44:10 »
Is inderdaad een bugje maar kijk even in deze topic voor een bruikbare (tijdelijke?) oplossing:

http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/ubuntu-9-04-jaunty-jackalope/1005/

Diezelfde oplossing heb ik trouwens ook in het betreffende bugreport https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/326158 (datum bericht 24 april) aangedragen.

Gr,
Jim

Mettes

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/29, 14:38:46 »
@mrGee: Dit heeft niet geholpen

@JimZ: Ik ben het nog eens aan het lezen aangezien ik niet goed snapte wat ik moest doen

JimZ

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/29, 15:58:01 »
Mettes:
Citaat
@JimZ: Ik ben het nog eens aan het lezen aangezien ik niet goed snapte wat ik moest doen

Nou dacht ik toch dat ik het redelijk duidelijk had uitgelegd  :D !

Klik met links op een leeg gedeelte van de bovenste werkbalk en kies "Toevoegen aan paneel". Kies vervolgens de bovenste optie "Aangepaste toepassingsstarter" en klik onderaan op de knop "Toevoegen".

Er opent nu een nieuw venster "Starter aanmaken". Het type laat je staan op "Toepassing", "Naam" mag je zelf bedenken, en bij "Opdrachtregel" zet jegnome-terminal -e "sudo -i""Commentaar" mag je ook zelf bedenken (of gewoon leeglaten).

Klik vervolgens op "OK" en je hebt een nieuw icoontje op de werkbalk waarmee je met een enkele linksklik een terminal start die gelijk om je wachtwoord vraagt.

Succes,

Gr,
Jim