Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Downloaden in Thunderbird.  (gelezen 2481 keer)

Downloaden in Thunderbird.
« Gepost op: 2009/04/16, 01:44:24 »
Thunderbird is een prachtig programma. Toch gebeurt het regelmatig dat afbeeldingen niet gedownload worden. Niet in elk geval, maar toch vaak genoeg om te vermoeden dat er iets in Thunderbird niet optimaal afgesteld is. Wat zou dat kunnen zijn?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/17, 01:57:19 door HermanDegenhart »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Downloaden in Thunderbirs.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/16, 01:52:40 »
Dat is een beveiliging tegen spammers en ieder modern programma doet dat.

Spammers sturen vaak linkjes naar plaatjes mee in hun mails. Zodra dat plaatje van de webserver geladen wordt weten ze dat je e-mailadres bestaat en dat je die mail leest.
Als het een legitieme mail is kan je op de knop drukken om de plaatjes te laden.

Overigens is het ook mogelijk om de plaatjes als attachment mee te sturen, dan zie je ze wel direct. Maar dat is minder interessant voor de verstuurders, omdat dat mogelijk veel meer bandbreedte gaat vragen. Plus is het voor marketingdoeleinden wel handig als je kan zien wie de plaatjes van de webserver haalt.

Als het een legitieme mail is en de plaatjes laden niet, dan is het gewoon een fout van de verzender. Die moet dan beter opletten dat de mail die hij stuurt ook klopt en de plaatjes ook te downloaden zijn van de webserver.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/16, 02:28:32 »
Het is het laatste geval. Het gaat bij mij om de plaatjes in de dagelijkse Elsevier mail. Hier en daar komt het ook voor, maar de laatste tijd is het vaak Elsevier.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/16, 09:42:47 »
Het is het laatste geval. Het gaat bij mij om de plaatjes in de dagelijkse Elsevier mail. Hier en daar komt het ook voor, maar de laatste tijd is het vaak Elsevier.
Gewoon naar Miss Mony Penny kijken Heer Degenhart dan weet U alles. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/16, 11:00:59 »
Dat zal het zijn, heer Rooze, ik kijk altijd naar Ronit Palache. Die heeft niet zo'n paardengebit.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/16, 11:45:29 »
Beste Femke, bij mij willen de plaatjes niet altijd downloaden, ook nadat ik op die knop gedrukt heb. Overigens niet bij alle e-mail. Vaak willen de plaatjes wel downloaden, alleen soms niet. Mijn Thunderbird heeft er kennelijk moeite mee. Er moet dus ergens iets wringen zogezegd.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/16, 17:21:59 »
Zie je de plaatjes wel als je via webmail je mail bekijkt? Geen idee of dat kan bij jouw e-mailprovider, maar meestal kan dat wel.

Je kan ook proberen om de plaatjes in Firefox te laden: Rechtsklik op zo'n "gebroken" plaatje en kies voor 'copy image location'.
Ga dan naar Firefox, open een nieuw tabblad en plak de link in je locatiebalk.
Laadt het plaatje dan wel gewoon?

« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/17, 01:56:59 »
Het antwoord is ja. Als ik rechtsklik enz. dan opent het plaatje onder Firefox in een nieuw venster. Ik bemerk net dat het euvel zich ook voordoet in Intrepid 8.10, dus het is niet Hardy gerelateerd. Ik heb Thunderbird via Synaptics geherinstalleerd, maar dat had geen effect.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/17, 11:58:29 »
Het antwoord is ja. Als ik rechtsklik enz. dan opent het plaatje onder Firefox in een nieuw venster. Ik bemerk net dat het euvel zich ook voordoet in Intrepid 8.10, dus het is niet Hardy gerelateerd. Ik heb Thunderbird via Synaptics geherinstalleerd, maar dat had geen effect.
Als U Thunderbird herinstalleerd via Synaptic zal dat niet veel helpen Heer Degenhart.
Want Uw oude instellingen staan nog altijd in de map Thunderbird bij verborgen bestanden in uw Home Map.
Dan zou U die ook moeten verwijderen.
Dan moet U wel een backup maken van Uw adressen lijst (abook map).
En ook eventueel Uw ontvangen mails.
Maar ja als U Thunderbird dan weer opstart moet hij wel opnieuw ingesteld worden (geconfigureerd).
Of de weliswaar kleine moeite loont  is natuurlijk aan U om te beoordelen.
Groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Downloaden in Thunderbird.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/17, 12:46:38 »
En dan is het nog maar de vraag of het probleem is opgelost, heer Rooze. In ieder geval zeer bedankt voor uw moeite.
Misschien dat het volgende een lichtje kan doen branden. Als ik op de knop Afbeeldingen laden klik, dan krijg ik eerst een verscrambeld beeld alvorens de afbeelding verschijnt.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/17, 13:00:20 »
Dat gescrambelde beeld komt waarschijnlijk door een bug in de Nvidia driver.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/17, 13:10:23 »
Is die eruit te krijgen? Overigens heb ik dat gescrambelde beeld ook op mijn Hardy computer en die heeft geen Nvidia driver.