Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan prullenbak niet legen.  (gelezen 2812 keer)

Kan prullenbak niet legen.
« Gepost op: 2009/04/17, 14:21:48 »
Met een poging om een spel te installeren, was Firefox helemaal ontregeld.
Als gebruiker de map Firefox weggegooid en Firefox opnieuw geïnstalleerd.
Nu wilde ik de oude map Firefox weggooien, dit gaat niet, ik heb geen toegang rechten,het is ook het enigste bestand wat ik in het oranje prullenbakje zie.
Middels gksudo nautilus naar de home map gegaan, met CTRL+H de verborgen bestanden zichtbaar gemaakt. Nu zie ik drie mappen .Trash, .Trash-0 en .Trash-root.
.Trash  en .Trash-root zijn beide leeg. In Trash-0 zitten twee mappen, files(3GB) en info(196kb).
In de map files staan buiten firefox nog veel meer bestanden en in de map info staan inderdaad bestanden met informatie. Zie de bijlagen. Nu wil ik niet alles weggooien omdat er bijv. foto's inzitten.
Nu mijn vragen: Als ik iets weggooi als gebruiker waarom zit dit niet in .Trash en waarom kan ik het niet definitief weggooien als gebruiker? Waar komt de map .Trash-0 vandaan? En waarom staan de bestanden niet in .Trash of .Trash-root?
Ik vind het een beetje vreemd allemaal, maar misschien is het niet zo vreemd. ???

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline track

• Lid
Re: Kan prullenbak niet legen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/17, 14:34:20 »
Hoi Gijs,

volgens mij heb je misschien een beetje met  sudo nautilusgksudo nautilus, gksu nautilus
en hun ..firefox - broers geprutst.
Kijk hier:  http://www.psychocats.net/ubuntu/graphicalsudo

Dus iets met verschillende rechten en verschillende thuismappen.
En dat moet je nu weer netjes opruimen ... dus toch weer gksu nautilus enz. en nu daar de prullenpak ledigen.
(en verder niets, hoor !)

track.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/17, 15:04:23 »
werkt dit niet
sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*
GrJ

« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/17, 15:33:40 »
Hoi Gijs,

volgens mij heb je misschien een beetje met  sudo nautilusgksudo nautilus, gksu nautilus
en hun ..firefox - broers geprutst.
Kijk hier:  http://www.psychocats.net/ubuntu/graphicalsudo

Dus iets met verschillende rechten en verschillende thuismappen.
En dat moet je nu weer netjes opruimen ... dus toch weer gksu nautilus enz. en nu daar de prullenpak ledigen.
(en verder niets, hoor !)

track.
Ik denk inderdaad dat daar het probleem zit, alvast bedankt Track.
werkt dit niet
sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*
GrJ
Ik wil eerst bekijken wat er allemaal in zit Joop905,ik neem aan dat met het commando de prullenbakken in een keer geleegd worden.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/17, 16:06:01 »
Vistaus, op zich kon ik de map Firefox weggooien. Vervolgens bleef het oranje bakje vol zitten. Nu zat er een map Firefox2 in. Deze kon ik blijven weggooien, deze was echter net zo snel weer terug. Erg vreemd allemaal. Of het nou verband houd met Trash-0 ???

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline joop905

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/17, 18:54:05 »
Citaat
Ik wil eerst bekijken wat er allemaal in zit Joop905,ik neem aan dat met het commando de prullenbakken in een keer geleegd worden.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Als het goed is 100%