Het hangt ervanaf of je het probleem kopieert, door evo zelf laten backuppen door evolution is een goed plan, de manier van Wanda Rooze zou ik sowieso ook doen voor het geval dat evolution het niet goed doet, echt vertrouwen doen we m nu niet toch? Bij de manier van Wanda Rooze (door de hele map te kopieren) zullen je instellingen behouden blijven. Of je dat wilt is een tweede.
Daar we de preciese oorzaak niet weten zul je er met trial en error achter komen wat werkt. helaas.
Ik zou eerst jouw backup doen, dan die van Wanda Rooze er extra bij.
Dan eerst de oplossing van Wanda Rooze proberen. (het delete-stuk)
Voordat je de mappen terugzet eerst proberen met de backup van evolution zelf terughalen, instellingen ben je dan volgens mij kwijt maar je hebt je mail alvast.
Als dat niet werkt, dan opnieuw deleten en de rest van de oplossing van Wanda Rooze proberen.
Als dat niet werkt, in synaptic kijken of je niet meerdere versies hebt geinstalleerd. Zo ja verwijderen.
Als dat niet werkt evolution eruit lazeren en opnieuw installeren. De backups eerst via evolution proberen terug te halen. Daarna pas via het terugplaatsen van de mappen.
Ik denk dat dat het meest logisch is.