Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: krijg geen draadlloos internet op mijn pc (opgelost)  (gelezen 1210 keer)

Offline dva

• Lid
krijg geen draadlloos internet op mijn pc (opgelost)
« Gepost op: 2009/04/12, 19:02:30 »
hallo
ik had wat vragen ik  krijg op mijn acer aspire 3050 geen draadloos internet via ubuntu
de standaart software die er op staat is vista maar daar ben ik niet echt te vreden over dus dacht ik laat ik ubuntu installeer
het probleem is alleen ik geen internet via draadloosnetwerk met de kabel doet hij het super maar ja ik heb een laptop dus wil  wel graag op de bank en zo zitten
veel van de forums hebben het er over dat als je verbinding wil maken dan moet je een lijst krijgen van welke netwerken er beschikbaar zijn maar dat krijg ik ook niet ik zou graag willen weten waar dit probleem aan ligt aan mijn laptop of mijn router of netwerkkaart?
mijn netwerkkaart is:atheros 802.11 wireless lancard
oh ja ik  ben nog niet zo bekend met ubuntu dus het liefste een simpelen uit leg =D

alsvast bedankt
robin (14)
« Laatst bewerkt op: 2009/04/13, 10:36:21 door dva »

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: krijg geen draadlloos internet op mijn pc
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/12, 19:07:00 »
Systeem: beheer: hardware drivers, staat daar iets klaar op geinstalleerd te worden? (drivers voor je atheros kaart?)

Offline dva

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/12, 19:18:06 »
ja die staat daar maar hij geeft aan dat hij is installeert maar daar onder staat wel iets
at/amd proprietary fglrx graphics driver
alleen ik dacht dat dat met me video kaart te maken heb  =D

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/12, 19:44:16 »
voor jaunty en andere versies: http://sites.google.com/site/computertip/atheros

(pff heel gedoe dus...)

« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/12, 19:48:48 »
Die is inderdaad voor je videokaart.
Misschien is dit draadje iets voor je ?: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=4999962

Kun je niet voldoende Engels, signaleer het dan even...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline dva

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/12, 20:00:47 »
ok maar mijn engels zo hele maal niet goed ben namelijk dislexie dus  heb al moeiten met nederland dus laatstaan met engels
maar de links die jullie sturen wat moet ik daar precies mee doen want moet ik daar iets van dauloden of iets anders

« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/12, 21:23:05 »
Dat van leoquant is in essentie gewoon de vertaling van dat van mij.

Klik dus in dat verhaal op de link en volg met knippen en plakken de instructies.
Oh ja, je doet alles via Toepassingen--Hulpmiddelen--Termlinaalvenster.
Als 't ie om een paswoord vraagt, gewoon je eigen paswoord intikken. Let wel, je ziet dat niet verschijnen, dat hoort zo.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline dva

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/12, 22:15:17 »
hey jonges bedankt voor alles hij doet het en nu met ubuntu heb ik een snelle pc en nu ook internet

bedankt =D =D =D =D =D =D =D
groetjes robin