Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Verzonden mail automatisch in folder Thunderbird plaatsen.  (gelezen 3280 keer)

Ik heb een mailfilter in Thunderbird voor binnenkomende mail zodat het een en ander gescheiden wordt. Wel zo overzichtelijk. Nu zou ik graag net zo'n filter willen voor uitgaande mail. Zodat niet al mijn verzonden berichten in de "Sent" map bij elkaar komen te staan, maar dat afhankelijk van het subject of de ontvanger het verzonden bericht in een bepaalde map komt.
Kan dit?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/29, 18:45:45 door tommie74 »

Offline loes

• Lid
Re: Verzonden mail automatisch in folder Thunderbird plaatsen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/28, 23:05:23 »
Extra > Berichtenfilters > Nieuw
Je kiest Onderwerp of Aan. De rest wijst voor zich.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/28, 23:28:36 »
Als ik kies voor een nieuw filter dan krijg ik dit venster:

Daar staat dat het filter werkt op inkomende berichten. Het werkt volgens mij niet voor uitgaande berichten, dat heb ik net nog even geprobeerd.

Offline loes

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/29, 00:15:10 »
Wanneer je de filter hebt gemaakt, dus ok, kun je in het hoofdvenster aanklikken bij Geselecteerde filter(s) toepassen op: Verzonden.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/29, 00:21:36 »
Dat werkt volgens mij alleen als je handmatig berichten in een bepaalde map filtert, maar niet automatisch.

Ik heb inmiddels wel een plugin gevonden:
https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/5538

maar ik krijg die niet aan de praat tot nu toe..

Offline loes

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/29, 00:39:27 »
Wat kan is verzonden berichten plaatsen in de map van het bericht waarop je antwoordt.   
Accountinstellingen > Kopieën en Mappen.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/29, 10:10:27 »
Wat kan is verzonden berichten plaatsen in de map van het bericht waarop je antwoordt.   
Accountinstellingen > Kopieën en Mappen.

Yep, maar dat is niet wat ik zoek.

Weet iemand een andere mail cliënt dit verzonden post automatisch in mappen kan plaatsen afhankelijk van filter-instellingen?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/29, 14:09:05 »
Kijk eens naar Artikel 13 , is dat niet iets voor U.

http://sites.google.com/site/hardy804lts/
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/29, 18:45:25 »
Kijk eens naar Artikel 13 , is dat niet iets voor U.

http://sites.google.com/site/hardy804lts/

Ik begrijp niet helemaal wat de bedoeling is. Ik forward mijn pop mail naar een gmail account, waar vervolgens een filter toegepast kan worden?

Hoe dan ook, ik heb inmiddels Thunderbird vervangen door Sylpheed. Die filtert de verzonden berichten prima tot nu toe. Dus wat mij betreft is het zo opgelost.