Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avant Window navigator maakt me gek  (gelezen 1911 keer)

Avant Window navigator maakt me gek
« Gepost op: 2010/12/12, 18:45:39 »
Ik blijf het probleem houden dat zonder een duidelijke aanleiding awn .40 alleen maar de ingebouwde applets wil laten zien in het dock. De starters die ik heb toegevoegd via settings verschijnen niet. Ik dacht, kom, ik verwijder eerst maar eens en installeer opnieuw, wie weet.
Wat ik ook doe na het verwijderen en opnieuw installeren verschijnt awn met precies dezelfde instellingen, starters etc die ik juist opnieuw wilde installeren. Uiteraard heb ik na verwijdering via synaptic in home via de ctrl-h gekeken of er nog instellingen vermeld staan; niets! via Zoeken ook gezocht naar resterende dirs of bestanden en natuurlijk ook die gevonden en verwijderd. Ook nog een dir in usr/share gevonden en weggehaald. Bleachbit ook een keer gedraaid, dus zou je denken: weg.
Mooi niet dus. zodra ik opnieuw via Synaptic installeer, verschijnt mijn dock met precies alleen die applets die ik er zelf voorheen had ingezet (voor verwijdering) en natuurlijk wel alle starters weer maar ook mooi niet in mijn dock ! gek wordt ik hiervan. Hoe verwijder ik avant window navigator nou eens echt volledig ?? en kan ik eens kijken of een nieuwe installatie het wel goed doet. Een ding is voor mij zeker: awn laat zich niet zomaar weghalen!....
Wie heeft een idee ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline sidius

• Lid
Re: Avant Window navigator maakt me gek
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/12, 18:56:51 »
staat er in jouw home map niet een verborgen map (met een puntje ervoor) waar de instellingen staan?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/12, 19:47:53 »
nope, heb ze echt afgelopen en waar ik niet direct zag waarvoor het was nog eens uitgeplozen maar er staat voorzover ik kan ontdekken geen hidden dirs in mijn Home...... >:(
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline sidius

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/12, 21:26:45 »
schijnt een submap van /home/.config/ te zijn, map heet awn?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/12, 22:43:27 »
Weer wat geleerd, die had ik dus nog niet gezien maar nada: ook die verwijderd, opnieuw alles weer verwijderd met synaptic, etc ect. opnieuw installeren en voila; alles staat direct weer ingevuld en vol met starters die het dus gewoon vertikken..pffffffffffff
Toch alvast bedankt voor het meedenken !
What's in a name....

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/12, 23:20:22 »
Wat je altijd nog kunt proberen, als paardemiddel:
- verwijder Avant volledig in Synaptic ("volledig verwijderen")
- maak externe kopieën van alle documenten e.d. die je wil houden (maak o.a. ook een externe kopie van je Firefox-bladwijzers)
- maak de verborgen bestanden zichtbaar in je gebruikersmap
- donder absoluut alles weg wat je ziet
- herstart je computer.

Als dat niet helpt....  :P
« Laatst bewerkt op: 2010/12/12, 23:22:50 door Pjotr »

« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/13, 19:51:33 »
Tikkie ruig advies want dan heb ik alle instellingen van de overige proggies niet meer ??...beetje kind weggooien met het badwater dus ben ik daar nog niet voor te vinden...
What's in a name....

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/13, 20:50:14 »
Tikkie ruig advies want dan heb ik alle instellingen van de overige proggies niet meer ??...beetje kind weggooien met het badwater dus ben ik daar nog niet voor te vinden...

Kan ik me goed voorstellen.... Misschien is er een tussenweg mogelijk: verwijder niet die (verborgen) bestanden, waarvan je vermoedt dat die horen bij een bepaald progje. Wat je dan laat staan zijn dingen als .mozilla, .openoffice.org, .mozilla-thunderbird, .dropbox enzovoorts.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/13, 21:45:23 »
Dat kan altijd maar dan nog loop ik risicoś Ik kan ook niet op het forum van awn wat hierover vinden en ook een bugmelding zie ik hierover niet, maar de frustratie en klacht blijft ! al jaren inmiddels in gebruik gehad en ineens weg...........pffffffffffffffff...
What's in a name....

« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/16, 09:15:55 »
Wie van ons gebruikt ook Avant window navigator?? hebben jullie het probleem niet?? op mijn laptop heb ik precies het zelfde namelijk, wellicht een regressie oid? ik heb 64 bits op beide machines overigens met 10.10.........
What's in a name....

Offline Laus_2

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/16, 09:38:51 »
ik gebruik AWN al een hele tijd. Sinds 10.04 ofzo. Ding doet het uitstekend. Soms een vage melding maar geen crashes oid. Ik heb er een hoop starters opstaan. Geen idee welke versie ik heb. Gewoon uit de repo.

Wat gebeurt er als je een nieuwe gebruiker aanmaakt en met die gebruiker AWN configureert?

Als het dan nog mis gaat lijkt het idd op een bug in AWN in jouw setup. Dan mss eens overstappen op een ppa-build als dat er is?

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/16, 12:09:30 »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/16, 21:32:50 »
alle bovenstaande opties geprobeerd, zelfs andere gebruiker aangemaakt en niets werkend gekregen. Ook een 2e laptop naast mijn desktop (allen 64 bits) hebben het zelfde, dus een bug. Kan niet anders.
Dank !ik wacht op een update oid. baal er wel van.
What's in a name....

Offline Laus_2

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/17, 00:00:26 »
ik vind hem wel vreemd hoor. Ding heeft werkelijk nog nooit een probleem gehad hier. Zou er nog een andere manier zijn om hem te testen op je PC?

Wellicht kun je Cairo/docky en nog een paar alternatieven eens proberen?

Offline daido

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/17, 17:49:30 »
Gewoon cairo-dock nemen. Ik vind het het mooiste dock met de meeste mogelijkheden. Gewoon binnen te halen via Ubuntu-softwarecentrum.