Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: op zoek naar een website generator  (gelezen 1183 keer)

Offline aranco

• Lid
op zoek naar een website generator
« Gepost op: 2009/02/25, 15:04:37 »
Hallo, mijn vraag is of er voor ubuntu ook een website generator bestaat. Ik bedoel dus net zo iets als frontpage voor windows, maar dan voor linux.
Alvast bedankt.

Re: op zoek naar een website generator
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/25, 15:10:04 »
Zoek eens in Synaptic naar kompozer

« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/25, 15:49:56 »
Overigens, als je Frontpage gebruikt: niet doen. Het is de editor die de meest slechte code genereert. En uiteraard werken de Frontpage-websites alleen goed in IE.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/01, 20:35:28 »
Probeer NVU eens, ik heb het ooit kort uitgeprobeerd maar bood niet genoeg code. Echter als je iets als frontpage zoekt lijkt het me zeker aan de eerste eisen voldoen.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/01, 20:42:29 »
Tegenwoordig gaan ook veel sites over naar CMS systemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Contentmanagementsysteem
Het laat gemakkelijk toe om een website te bouwen. Met heel wat leuke functies. Bijkomend voordeel is dat je niet steeds bestanden moet gaan uploaden naar een server. Maar je gewoon kan inloggen in je website via je browser en de website aanpassen.
Nadeel is dat de host dit moet ondersteunen.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/02, 10:17:16 »
Probeer NVU eens, ik heb het ooit kort uitgeprobeerd maar bood niet genoeg code. Echter als je iets als frontpage zoekt lijkt het me zeker aan de eerste eisen voldoen.

Dan toch beter Kompozer gebruiken. Dit is eigenlijk NVU, maar dan verder ontwikkeld.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/11, 19:53:56 »
Ik ben bezig met Quanta Plus te onderzoeken voor gebruik en bied flink wat mogelijkheden