Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: n00b fest  (gelezen 850 keer)

nahtzee

• Gast
n00b fest
« Gepost op: 2009/03/11, 11:23:46 »
hi,
ik wou op mijn laptop naast Vista ( @#$#@ programma ) ook ubuntu installen.
echter heeft ubuntu mijn vista gefragged, wat op zich wel cool is,, eat this microsoft.
maar ik heb de standaard programmas draaiend.
Wat zijn noodzakelijke upgrades ?
en ik wil DC++ installen , nu vind ik alleen een java code ervoor waar ook php doorheen zit ,, hoe install ik het dan ?
gezien ubuntu geen .exe ondersteund.

plz help

Dwarrel

• Gast
Re: n00b fest
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/11, 11:31:59 »
Je kan gewoon naar Applications -> add/remove gaan en daar zoeken naar DC++ wel even bij show all available applications aan zetten.

(sorry maar heb engelse ubuntu dus weet niet precies wat het genoemd word in het nederlands.)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/11, 11:46:48 »
Toepassingen>Installeren/Verwijderen :)

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/11, 11:57:26 »
.exe is Windows-software, Linux-software wordt via softwarepakketten geïnstalleerd, op Ubuntu is dat .deb. Via Synaptic pakketbeheer (Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer) en Toepassingen -> Installeren/verwijderen kun je tienduizenden open source programma's vanaf het internet installeren.