Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen ActiveX voor Ubuntu ?  (gelezen 2279 keer)

Offline koebel

• Lid
Geen ActiveX voor Ubuntu ?
« Gepost op: 2009/03/08, 16:51:41 »
Hallo, heb een cd met een programma van windows op ubuntu geinstalleerd, via Wine. Dat ging goed. Staat nu op de HD. Als ik het programma
opstart dan krijg ik een beginscherm en vervolgens de melding dat het niet verder kan worden opgestart, omdat ActiveX ontbreekt. Is hiervoor
een alternatief voor Ubuntu ? Heb al gegoogled maar kom er niet uit. Graag een wijze raad van die of gene. Mensen alvast bedankt voor de
moeite. Groeten van Ton.

Re: Geen ActiveX voor Ubuntu ?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/08, 17:57:17 »
Wat voor programma heb je geinstalleerd.. en wat voor wine versie beschik je momenteel.. misschien dat ik je kan helpen zoeken op google.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/08, 18:00:54 »
Met het programma winetricks kun je ActiveX voor Wine installeren.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/08, 18:44:52 »
Installeer allereerst via synaptic het pakket cabextract

Hierna volgende commando's uitvoeren :
wget http://www.kegel.com/wine/winetricksen dan bijv.:
sh winetricks flash
Of eventuele andere pakketten; hier kun je het allemaal terugvinden:
http://wiki.winehq.org/winetricks
Ubuntu MATE 16.04

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/08, 19:13:06 »
Dan zou ik wine in een beschermde omgeving/setting plaatsen. Zie de wiki. ActiveX is evil.

Offline koebel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/08, 23:59:55 »
Beste mensen heb gedaan wat er werd voorgesteld, maar ik krijg het niet werkend. Het programma is wel op ubuntu geinstalleerd. Het gaat
om een dvd met het programma van de ACSI, een kampeerprogramma met campings in heel europa.Is gemaakt voor windows. Ik heb
de laatste versie van wine. Geinstalleerd via synaptic, dus moet toch goed zijn dacht ik. Wie helpt verder ? Bedankt voor de moeite. Ton