Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution spellingscontrole  (gelezen 779 keer)

Arcadia

• Gast
Evolution spellingscontrole
« Gepost op: 2009/03/07, 13:55:38 »
Hi,

Toen ik een paar dagen terug de instellingen van Evolution doorliep, zag ik dat er zonder verklaarbare reden een Turkse spellingscontrole tussen stond. Dit vond ik vrij vreemd, aangezien ik nooit een andere taal dan Engels geïnstalleerd heb gehad. Niet bij language support, niet bij myspell, niet bij aspell, niet bij ispell en ga zo maar door. Ook in Synaptic was geen spoor te vinden van een Turkse spellingscontrole of taalpakket. Daarnaast stond er in /usr/share/dict niets anders dan Engels. OpenOffice had trouwens wel gewoon alleen maar Engelse spellingscontrole staan, maar ik krijg het idee dat deze twee los van elkaar werken(?)

Ik was toch al van plan om m'n partities opnieuw in te delen en een Nederlandse versie van Ubuntu te installeren, dus ik heb gisteren een schone installatie van Ubuntu 8.10 gedaan. Ik heb alleen maar m'n NVIDIA proprietary driver geactiveerd en alle updates binnengehaald, waarna ik Evolution weer wilde configureren. Tot mijn verbazing stuitte ik weer op die Turkse spellingscontrole, die ik écht niet zelf heb geïnstalleerd.

Zie ik soms iets over het hoofd? Ik ben nog een redelijke beginner met Ubuntu, moet ik wel toegeven.

MVG, Arcadia

van_zwier

• Gast
Re: Evolution spellingscontrole
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/07, 15:05:27 »
heb je een aparte /home partietie? Zo, ja heb je die laten formateren? Zo, nee is het waarschijnlijk netjes weer overgenomen vanuit je oude home partitie.

Offline track

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/07, 15:15:36 »
Hoi Arcadia,

de spellingscontrole zit in de pakketten gnome-spellaspell en aspell-nl.

Je zult best even in Synaptic kijken dat je die geïnstalleerd hebt.
Dan zou het eigenlijk ook lukken om die actief te stellen.

Vriendelijke groet,

track

Arcadia

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/07, 15:47:27 »
heb je een aparte /home partietie? Zo, ja heb je die laten formateren? Zo, nee is het waarschijnlijk netjes weer overgenomen vanuit je oude home partitie.

Ik had m'n volledige harddisk geformatteerd, dus alles van de vorige installatie zou weg moeten zijn. M'n /home partitie staat gewoon op de / trouwens.

Hoi Arcadia,

de spellingscontrole zit in de pakketten gnome-spellaspell en aspell-nl.

Je zult best even in Synaptic kijken dat je die geïnstalleerd hebt.
Dan zou het eigenlijk ook lukken om die actief te stellen.

Vriendelijke groet,

track

Ik heb al deze pakketten al opnieuw geïnstalleerd, maar het blijft er staan. Begrijp me wel goed, het is juist de bedoeling dat het -weg- gaat, aangezien ik het nooit zal gebruiken, en geen idee heb hoe het er komt.