Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma pas starten na mount externe HD  (gelezen 642 keer)

Jasper33

• Gast
Programma pas starten na mount externe HD
« Gepost op: 2009/03/06, 13:29:41 »
Ik maak backups met behulp van het programma Crashplan. Backuppen doe ik naar een externe harde schijf (map /media/usbdisk ) Als de backup engine start voordat de externe harde schijf gemount is, dan wordt door het programma de map /media/usbdisk aangemaakt. Tijdens de mount van de externe harde schijf wordt de map /media/usbdisk-1 aangemaakt omdat /media/usbdisk al bestaat. Het gaat alleen goed als eerst de externe harde schijf gemount wordt en daarna pas de backup engine gestart wordt.

Voorlopig heb ik het zo opgelost.
In rc.local
sleep 300
\........\local\CrashPlanEngine start

Wat ik eigenlijk wil is een soort script waarbij de engine wordt gestart nadat de externe schijf gemount is. 

Wie kan mij op weg helpen? 

Offline track

• Lid
Re: Programma pas starten na mount externe HD
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/06, 13:39:14 »
Hoi Jasper,

hoe is het als je eerst test of de map  /media/usbdisk  er al is (feitelijk aangemaakt door de automounter) ?
In een script met  if [ -d /media/usbdisk ]; then ...
fi
dus ?   of een while met een sleep erin ?

Kijk even zelf op  http://www.gnulamp.com/bashprogramming.html

track