Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Woordenboeken.  (gelezen 3472 keer)

Offline Asperger

• Lid
Woordenboeken.
« Gepost op: 2009/05/12, 12:37:54 »
Hoi luitjes,

Zijn er woordenboeken beschikbaar voor in Ubuntu?
Ik bedoel woordenboeken Nederlands-Engels en terug, Nederlands-Duits en terug, Nederlands-Engels en terug, Nederlands-Frans en terug, Nederlands-Pools en terug en eventueel andere talen.
Als het kan graag een URL waar die gedownload kunnen worden.
Ook een Nederlands woordenboek kan erg makkelik zijn.
Alvast bedankt.

Re: Woordenboeken.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/12, 12:47:09 »
Zo vertaalpagina's zijn er heel veel. Typ gewoon in google wat ge moet hebben. "English dutch" bijvoorbeeld.

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/12, 12:50:50 »
Ik bedoel dat ikgewoon een progje kan openen dat als woordenboek dienst doet.
Geen plugin die een taal verandert, geen internet afhankelijke progjes.
Ik wil zonder internet gewoon een woordenboekm kunnen pakken maar dan op de computer onder Ubuntu.
Ik gebruik zowel Hardy als Jaunty.
De link heb ik geopend maardat is allemaal 1 of 2 Mb en dus geen volledig woordenboek.
Waarschijnlijk zijn dat spellingscontroles en die zoek ik niet.

Offline Mark81

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/12, 13:22:48 »
Hallo,
Ik heb ook even gezocht, maar volgens mij zit je toch vast aan online-woordenboeken. Femke98 gaf er al één aan, zelf vind ik http://www.mijnwoordenboek.nl en http://www.vandale.nl/vandale/ twee prettige online woordenboeken.

Bij Prisma woordenboeken (en vele anderen) krijg je een cd bijgeleverd. Ik neem aan dat je zoiets dus zoekt, maar die zijn niet gratis te verkrijgen. En ik heb het idee dat je wel iets gratis zoekt ;) Maar goed, misschien weten anderen nog iets!

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/12, 14:12:23 »
Het standaard woordenboek in Ubuntu? Graag even verder kijken dan je neus lang is.

Offline Mark81

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/12, 14:47:55 »

Ik wil zonder internet gewoon een woordenboekm kunnen pakken maar dan op de computer onder Ubuntu.

Cumulus007, het woordenboek in Ubuntu werkt niet zonder internet. Ze zocht juist woordenboeken die niet afhankelijk zijn van internet...

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/12, 15:37:22 »
je kunt het woordenboek gebruiken dat in Gnome zit.
in synaptic kun je hier talen aan toevoegen.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=145949

ik gebruik het zelf ook zo, en het bevalt erg goed, voor al als je ook het woordenboek-applet voor het gnome-panel gebruikt.

en het is offline te gebruiken :)
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/12, 15:43:32 »
Juist, Gnome-woordenboek is ook offline te gebruiken.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/01, 13:29:52 »
Ik wil graag het Gnome woordenboek gebruiken wat standaard in Ubuntu zit, maar hij kent alleen Engelse woorden. Nu wil ik via dat menu (Bewerken - voorkeuren - Bron - Toevoegen) een NL woordenboek toevoegen en ook evt andere woordenboeken, maar hoe doe je dat?Waar haal je die gegevens vandaan om bij beschrijving, hostnaam en port in te vullen?

« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/01, 16:44:05 »
je kunt het woordenboek gebruiken dat in Gnome zit.
in synaptic kun je hier talen aan toevoegen.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=145949

ik gebruik het zelf ook zo, en het bevalt erg goed, voor al als je ook het woordenboek-applet voor het gnome-panel gebruikt.

en het is offline te gebruiken :)

Ik heb netjes de procedure van de link doorlopen maar kan "dict" niet terug vinden in het menu (9.04)

« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/01, 17:56:41 »
Heb je in Synaptic gekeken en gezocht met Zoeken? De Quick search wilt nog wel eens een steekje laten vallen. Echt zoeken op dictd. Heb je ook gnome-utils geinstalleerd? gnome-dictionery maakt daar deel van uit. dictd en de andere pakketen zijn bedoeld om offline te werken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/01, 18:04:35 »
Bij gnome-utils kom ik uit op dictfmt. Na installatie geen menu item. :|

« Reactie #12 Gepost op: 2009/08/01, 18:21:53 »
Gratis offline woordenboeken zul je niet vinden...

« Reactie #13 Gepost op: 2009/08/01, 18:32:36 »
De starter moet je zelf aanmaken via Systeem>Voorkeuren>Hoofmenu>bijv onder Hulpmiddelen>Nieuw Item>Bij Naam invullen bijv. Woordenboek>Bij Opdrachtregel invullen gnome-dictionary>Bij Commentaar wat je maar wilt>OK klikken en Sluiten drukken.
Vreemd dat je dictd niet kan vinden, staan alle bronnen ingeschakeld?
Synaptic>Instellingen>Pakket bronnen>tabblad Ubuntu software eerste vier hokjes aanvinken>tabblad Software van derden alles aanvinken, behalve medibuntu bronnen.
Sluiten en op Herladen klikken kan je dictd nu wel vinden?

Gratis offline woordenboeken zul je niet vinden...
? En dit dan?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.