Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: de ' @ ' verdwijnt soms  (gelezen 591 keer)

Offline Bramos

• Lid
de ' @ ' verdwijnt soms
« Gepost op: 2009/03/02, 15:07:13 »
Tegenwoordig werkt ik met kubuntu 8.10 (KDE 4.1). Na wat zoeken en instellingen aanpassen loopt hij lekker. Alleen soms doet hij wat vreemd. Met periodes valt de 'alt gr'-toets uit. Zaken zoals de @ en # zijn dan niet meer bruikbaar. Ik kan dit tijdelijk oplossen met het virtueel toetsenbord maar ik hoop dat iemand hier een reden voor weet.

Kan iemand dit oplossen? en/of de reden van dit fenomeen aan het licht brengen?

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2009/03/02, 15:36:36 door Ron »

Offline Floris

• Lid
Re: de ' @ ' verdwijnt soms
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/02, 15:59:20 »
Om maar heel eenvoudig te beginnen: heb je al een ander toetsenbord geprobeerd?  Dan weten we namelijk zeker of het aan de hardware dan wel software ligt.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline Bramos

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/02, 16:39:24 »
Ik werk met een laptop. Maar ik het een tri-boot. Op Vizta werkt het wel, maar op kubuntu 8.04 kan hij ook wel moeilijk doen. Daar viel me op als ik downloadde dat het daardoor zou komen.
Zou dit hier ook kunnen? En hoe los ik het op?

Offline Floris

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/02, 17:42:51 »
Dat klinkt wel als een softwarematig probleem.  Zou het overeen kunnen komen met bug #63365 (via #67178)?  Misschien een beetje vergezocht, maar als ik naar meer info zoek op het web, dan lijkt deze instelling er wel vaak iets mee van doen te hebben.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).