Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (probleem opgelost)ROOT MAP  (gelezen 879 keer)

madmax1960

• Gast
(probleem opgelost)ROOT MAP
« Gepost op: 2009/03/07, 09:17:14 »
ik heb gisteren iets geplaatst over een backup ik heb een backup gemaakt met een commando dat ik gevonden heb op het web dit staat hier (Software en configuratie > Topic: BACKUP UBUNTU)maar dit is nog niet wat ik wilde het is namelijk zou die backup staat onder root maar ik zou die map willen verwijderen kan dat simple want ik ben nog niet op de hoogte van die terminal commando's .ik had een paar keer geprobeerd voor die backup te mapen van ubuntu maar ja hij zette het telkens weer in de zelfde map
onder root backup.tgz nu is die map al 25 gb groot daar om verwijderen

foto.

stom van me sorry .aldoen leer men

alvast bedankt allemaal hoppelijk moet ik jullie niet meer lastig vallen met zou iets stom.

m.v.g madmax

« Laatst bewerkt op: 2009/03/07, 10:32:34 door madmax1960 »

Offline Double12

• Lid
Re: ROOT MAP
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/07, 10:00:26 »
Hey,

Het is misschien handig als je gewoon reageert op je vorige topic, in plaats van een nieuw topic te openen. Dit behoort namelijk nog tot hetzelfde onderwerp :)
Link: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/backup-ubuntu/

Ik kan die foto op Imageshack niet helemaal goed zien. Ik denk echter dat het heel normaal is dat het bestand in de root / terecht komt, als je het gegeven commando uitvoert:
cd /
    tar cvpzf backup.tgz –exclude=/media –exclude=/proc –exclude=/lost+found –exclude=/backup.tgz –exclude=/mnt –exclude=/sys /
Met cd / ga je naar de root /. Als je dan met tar het archief backup.tgz aanmaakt, wordt dat opgeslagen in de map /, waar je inzit.

Als je dit wilt verplaatsen, kan dat op verschillende manieren.
In de terminal kan het zo (aangenomen dat je het bestand naar je home-map wilt verplaatsen:
sudo mv /backup.tgz /home/GEBRUIKERSNAAM/backup.tgzHet commando mv verplaatst het bestand van de 1e naar de 2e locatie. Je voert het commando uit met sudo, omdat je dit commando als beheerder moet uitvoeren. Als gewone gebruiker mag je niet zomaar bestanden weghalen uit /

madmax1960

• Gast
Re: (probleem opgelost)ROOT MAP
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/07, 10:34:20 »
Bedankt hoor mijn probleem is op gelost het is verwijdert met dit commando :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Offline Double12

• Lid
Re: (probleem opgelost)ROOT MAP
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/07, 11:52:14 »
het is verwijdert met dit commando :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Verplaatst, mag ik hopen?