Mijn scherm (Lite-On H15ANC/U) wordt goed herkend, denk ik. Er staat CRT1 achter, volgens mij heb ik een TFT scherm, maar ik weet niet precies wat er met CRT bedoeld wordt.
In het Nvidia x server settings scherm kan ik echter maar maximaal 640x480 kiezen. Lijkt me fijn als ik hem op 1024x768 kan zetten.
Alle bovenstaande opties geprobeerd, geen resultaat.
Edit:
ik denk een stuk van het probleem gevonden te hebben. In de nvidia xserver settings wordt mijn monitor goed herkend, maar als ik in het configuratie scherm de monitorresolutie open dan staat er unknown.
Nou is dan de vraag, hoe krijg ik dat hersteld?
Edit 2: probleem opgelost. Via de wiki van ubunut gezocht op resolutie problemen. Vervolgens via
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld kwam ik op het programma displayconfig. Dat geinstalleerd, toen bleek dat ik mijn monitor niet kon selecteren. Dan maar een philips 15 inch monitor geselecteerd, afmelden en voila meteen bij het aanmeldscherm al weer het juiste beeldformaat. Wel een beetje prutsen in de marge, maar goed het werkt. Snap alleen niet waarom in Nvidia wel de monitor herkent wordt, maar bij monitorresolutie niet (terwijl het eerst dus wel goed werkte).