Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: icon theme maken  (gelezen 848 keer)

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
icon theme maken
« Gepost op: 2009/02/13, 12:57:57 »
Ik heb gisteren een icon theme neergeladen, maar het is een zip met alle icoontjes is plaats van een themapakketje. Nu zou ik dat graag bruikbaar maken voor gnome en awn.

Iemand een idee hoe ik dat kan doen?
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Re: icon theme maken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/13, 13:12:44 »
volgens mij moet je die uitpakken en plakken in
.icons in je persoonlijke map (ctrl-H)

daarna ga je naar Systeem->voorkeuren->uiterlijk

Druk je op aanpassen, naar tab pictogrammen.
En daar staat hij in de naam van je map.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/13, 14:18:13 »
Het makelijkste is een tar.gz te downloaden. En deze niet uit te pakken maar installeren via Uiterlijk.
Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>tabblad waar de thema's staan, rechtsonder op de knop Installeren drukken, navigeer nu naar je bestand.tar.gz en klik rechts onder op Openen.
Als je een zip hebt gedownload, kan het op de manier zoals Dennisgroot beschrijft. Even uit mijn hoofd het moet een andere map zijn. Ik zit nu op een Windows machine :-[ Als ik vanavond weer thuis ben, zoek ik die map wel op, mocht het nog niet opgelost zijn.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/13, 14:37:41 »
.icons is voor de iconen en .themes voor thema's
Maar aangezien hij zei dat het iconen waren dacht ik dat hij een iconen pak had gedownload

« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/13, 19:34:49 »
Pad voor iconen /usr/share/icons hierin komen de icoon thema's die alle gebruikers kunnen gebruiken  .icons in de persoonlijke map hier komen de icons die een gebruiker instelt.
Een icoon thema met de extensie tar.gz kan je installeren zoals in mijn eerdere post aangegeven.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.