Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet genoeg ruimte + Pidgin opent niet + FireFox werkt niet naar behoren.  (gelezen 2397 keer)

b00mbap

• Gast
Ik ben een totale leek op Ubuntu gebied, en heb meerdere problemen.

Met name met FireFox en Pidgin, maar dit ligt volgens mij aan de beschikbare ruimte op mijn schijf. Dit kreeg ik gistere na een beetje rondkloten in beeld, kan het nu alleen niet meer terug in beeld krijgen  :-[

Is er een manier om dit te zien in Ubuntu?

Verder slaat Ubuntu totaal geen instellingen op, qua resolutie en dat geld ook voor CompzigConfig Settings Manager.

En ik kan de update manager niet openen. Als ik die aanklik, gebeurt er niks.

Help?  XD

EDIT: System Monitor geeft aan dat er 0 bytes beschikbaar zijn; Available Disk Space: 0 Bytes.
En bij System Monitor -> File Systems zie ik dit:

Device: /dev/sdb5
Directory: /
Type: ext3
Total: 24GB
Free: 765MB
Available: 0 bytes
Used: 23.2GB

df -h in Terminal geeft:
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sdb5              24G   24G     0 100% /
tmpfs                 1.8G     0  1.8G   0% /lib/init/rw
varrun                1.8G  104K  1.8G   1% /var/run
varlock               1.8G     0  1.8G   0% /var/lock
udev                  1.8G  2.8M  1.8G   1% /dev
tmpfs                 1.8G  104K  1.8G   1% /dev/shm
lrm                   1.8G  2.0M  1.8G   1% /lib/modules/2.6.27-9-generic/volatile
overflow              1.0M   32K  992K   4% /tmp
/dev/sda1             299G  238G   61G  80% /media/disk

« Laatst bewerkt op: 2009/01/28, 07:11:32 door b00mbap »

Offline eXtreem

• Lid
Ik zie dat je geen apparte /home hebt aangemaakt bij de installatie. Kan het zijn dat je grote files in je home directory hebt staan?

Je kunt in de terminal het volgende intypen om te zien wat de ruimte in beslag neemt:

du -sm *|sort -n
Je krijgt dan de getallen in MegaBytes te zien en de grootste onderaan.