Zo, toch ook nog maar even een reactie van mijzelf

.
Ik heb in mijn pc 2GB beschikbaar en de processor is een P4 2,8GHz, zou dat voldoende zijn voor hetgeen ik voor heb? De reden waarom ik het eens wil proberen is dat ik wil kijken of ik zelf VMware of Virtualbox (voorkeur voor een van beiden??) wil installeren, vervolgens windows wil installeren (XP draait op de P3 machine van mijn vrouw op 512MB redelijk goed) en kijken of dat een beetje draait.
Ik heb een dual boot gehad, maar daar wil ik eigenlijk niet meer aan. Het omschakelen was mij toch te omslachtig en de uitwisseling van data via het netwerk tussen de XP-machine van min vrouw (die wil niet naar Ubuntu

) en mijn Ubuntu 7.10 kreeg ik niet zo ingesteld als dat ik gehoopt had. Wellicht een gebrek aan doorzettingsvermogen van mijn kant, maar goed, toen was het eenmaal zo.
Waarom wil ik met een virtuele machine gaan werken? Simpel, het downloadprogramma dat ik gebruik (Newsleecher) heeft voordelen ten opzichte van de aangeboden pakketten in Linux), verder gebruik ik ook nog Pinnacle Studio, maar ik weet niet of daar een goeie vervanger voor is.
Verder wil ik gemakkelijk de data beschikbaar hebben tussen de XP-machine, de virtuele XP-machine en de Ubuntu-machine.
Groeten,
Mischa