Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopieren van gebruikersprofielen  (gelezen 1741 keer)

Maverick

• Gast
Kopieren van gebruikersprofielen
« Gepost op: 2006/01/15, 23:03:56 »
Hallo allen,

Thuis Ubuntu ook op mijn desktop PC geinstalleerd. Nu heb ik voor een gebruiker Ubuntu mooi opgetuigd (achtergrondje, windowborders, application themes, etc.). Nu wil ik dit eigenlijk ook gebruiken voor een drietal andere gebruikers die in nog op deze PC moet aanmaken. Eigenlijk wil ik dus mijn gebruikersprofiel kopieren naar de andere drie.

Iemand enig idee hoe ik dit het gemakkelijkst kan aanpakken?

Offline Jelle

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/24, 18:33:11 »
Hoi Maverick (en allen)

Ben je er al uit? Vast niet dankzij de veelheid aan antwoorden.
Ik heb echter precies dezelfde wens, dus als jij of iemand anders het antwoord (of een bruikbare link) heeft, dan graag!

Saamelainen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/24, 18:40:32 »
De instellingen van alle programma's en voorkeuren die je gebruikt staan in je homemap verborgen. Om ze zichtbaar te maken klik je in je homemap op Beeld > Verborgen bestanden tonen. De mappen met een . (punt) ervoor bevatten je instellingen. Ik weet niet of het de juiste manier is, maar ik zou de betreffende bestanden naar de persoonlijke map van de andere gebruikers kopi

Offline Jelle

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/24, 18:58:56 »
Een van de wijzigingen is dat ik thunderbird als mailprogramma heb geinstalleerd.
Ook heb ik een printer geinstalleerd.
Komt dat op deze wijze ook mee?

Saamelainen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/24, 19:10:12 »
Ik vermoed haast dat de instellingen van Thunderbird zo ook meegekopieerd worden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf geen andere gebruikers heb, dus geen ervaring hiermee. Je zou ook eens kunnen kijken of je iets kunt doen met de Thunderbird Profile Manager. Die staat standaard niet in het menu en is makkelijk zichtbaar te maken met Alacarte via Toepassingen > Hulpmiddelen Alacarte Menu-editor > Internet. Onder Internet kun je de profielenmanager aanvinken.

Nogmaals, ik heb zelf geen instellingen naar andere gebruikers gekopieerd. Het is maar een voorstel totdat er misschien andere tips komen.:)

Offline eendje

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/24, 19:29:43 »
Ik heb een paar test acoounts en daar heb ik, zonder aanpassingen automatische de printers die ik ook in m'n eigen account heb.

Je moet voor het kopi
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!