Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerk  (gelezen 5366 keer)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
netwerk
« Reactie #25 Gepost op: 2006/09/23, 21:31:41 »
Zo doe ik het ongeveer:
ik kan de laatste stappen wel niet uittesten omdat ik geen printer heb thuis; en alleen maar linux computers in mijn samba netwerk; maar maandag bekijk ik het nog een keer of ik de schoolprinter kan configureren op mijn pc (vorig jaar was me dat gelukt dus het is wel mogelijk)
* * * *

Systeem -> Beheer -> Printers
* Nieuwe printer dubbelklikken
* even wachten...
* Printertype: netwerkprinter; Windows Printer (SMB)
en dan krijg je normaal gezien een dialoogvenster dat vraagt om aanmeldingscontrole (authentication control)
Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in waarmee je toegang kan krijgen tot een bepaalde computer op een bepaald netwerk; bij mij vraagt hij een wachtwoord voor het netwerk FLAME.

* Bij Computer kan je in de dropdown list dan een computer in je netwerk selecteren; bij mij staat hier SLOWMOTION, LIONESS en GRIZZLY, namen van computers in het FLAME netwerk, kies de windows computer.

* Als er een gedeelde printer bestaat dan zou die nu in de lijst moeten staan bij Printer
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Dave

• Lid
netwerk
« Reactie #26 Gepost op: 2006/09/23, 22:19:05 »
omdat het me eerst niet lukte wat rondgesnuffeld en op de windows computer een nieuwe printer geinstalleerd.
natuurlijk dezelfde maar onder een andere naam, ubuntu printer. een postscript driver gebruikt. en gedeeld gezet ook.

toen in ubuntu naar printers.
nw printer installeren en kiezen voor smb en locatie laten zoeken. de andere computer selecteren en alle printers komen in beeld.
de ubuntu gekozen en doorgeklikt en klaar.

net 5minuten terug nog opnieuw gedaan (en getest) toen ik dit na wilde zien want bleek dat de hele printer verdwenen was. raar want vorige week nog geprint maar goed.

mischien kan het eenvoudiger, de standaard printer krijg ik ook in beeld om te selecteren, alleen afdrukken gebeurd dan niet bij mij.
op deze manier wel.

Dutchie

• Gast
netwerk
« Reactie #27 Gepost op: 2006/09/23, 22:19:43 »
tis me nu gelukt...

bij het lijstje van computers stond geen, en bij printers ook nie
dus heb ik gewoon ff handmatig werkkamer en hppsc217 ingevuld en nu doet ie t :)

alleen die test page van ubuntu kost een beetje veel inkt -_-

Offline Dave

• Lid
netwerk
« Reactie #28 Gepost op: 2006/09/23, 22:21:54 »
o dat testen doe ik met de tekst editor en alleen test er op getypt.
staat ook nog standaard wat bovenaan van niet opgeslagen document en blz 1 van 1.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
netwerk
« Reactie #29 Gepost op: 2006/09/23, 22:32:33 »
@Dutchie: van harte, heb je toch nog een goed weekend ;)

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Dutchie

• Gast
netwerk
« Reactie #30 Gepost op: 2006/09/23, 22:36:47 »
r0n, ik had al een goed weekend. want ik heb linux :p

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
netwerk
« Reactie #31 Gepost op: 2006/09/23, 22:46:13 »
Zeg, Dutchie, jij gaat er nogal tegenaan met linux :) wacht maar af, het wordt alleen maar beter...

alleen voor games is het voorlopig een beetje minder, maar wine / cedega en een paar leuke native linux spellen (ut2004, quakes, doom 3, nexuiz) kunnen meestal wel helpen :)

en hardware kan soms nog vervelend zijn/vervelend werken/fouten geven :(
maar dat is de laatste tijd ook erg hard verbeterd!!

Zelf heb ik nog maar 2 hardwareproblemen op mijn hoofdcomputer; met mijn fglrx driver (ati kaart) (had ik maar een nvidia geforce zoals in al mijn andere machines :() en mijn dvd-rom drive :) maar die is gewoon stuk op hardwareniveau :/ er zit een cdrom vast en de drive gaat niet meer open (het is zo'n speciale drive waar je cd normaal gezien uitschiet als een toast als je eject duwt ;))
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)