Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Firefox 64-bits en profiel op Samba share  (gelezen 855 keer)

[OPGELOST] Firefox 64-bits en profiel op Samba share
« Gepost op: 2009/01/14, 14:38:21 »
Mijn FF profiel staat op een share op mijn thuisserver. Vanuit mijn 8.04 32-bits doet FF het prima. Echter als ik 8.10 64-bits boot en mijn profiel probeer te gebruiken op de Samba share weigert FF op te starten met een melding dat FF al draait. Als ik dan het bestandje .parent-lock weggooi in mijn profiel en het nog een keer probeer dan gebeurt er niks, behalve dat er weer een nieuw .parent-lock bestandje wordt aangemaakt. Is het soms onmogelijk om gebruik te maken van hetzelfde profiel met zowel FF 32-bits als FF 64-bits? Of ligt het aan iets anders?

Jeremy
« Laatst bewerkt op: 2009/01/17, 16:11:08 door AutoStatic »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Firefox 64-bits en profiel op Samba share
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/14, 15:02:15 »
Heb je de share gemount op een "echte" directory of via GVFS? Ik neem aan dat een "echte" mount via bijvoorbeeld fstab wel werkt.

Kijk anders ook eens naar deze bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/samba/+bug/250655

« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/14, 19:14:07 »
Heb je de share gemount op een "echte" directory of via GVFS? Ik neem aan dat een "echte" mount via bijvoorbeeld fstab wel werkt.

Kijk anders ook eens naar deze bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/samba/+bug/250655
Hallo Johan, gemount via fstab met de nobrl optie vanwege sqlite3 (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/samba/+bug/117730). En bedankt voor de link maar mijn probleem is helaas anders :( Ik heb op mijn notebook zowel 8.04 (32-bits) als 8.10 (64-bits) staan en wil graag migreren naar die 8.10 installatie. Als ik onder 8.10 in Firefox echter het profiel wat ik op mijn thuisserver heb staan instel dan start Firefox dus niet op. Terwijl het onder 8.04 vlekkeloos werkt. En toen ik nog dual bootte werkte het onder XP ook. Ik vermoed dat het door die 64-bits arch. komt. Maar ik ga nog even rommelen, backup maken en deze weer importeren oid. Alhoewel ik het liefst gewoon een zo portable mogelijk FF profiel wil hebben.
Op de thuisserver staat trouwens Debian Etch met Samba 3.0.24. Anders probeer ik het ook nog wel even via NFS.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/14, 19:17:41 door AutoStatic »

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/15, 01:42:10 »
Hmz dacht dat 64bit zo goed was ??

Mja wat ik wel interessant vind is waarom je tussen 2 linux bakken samba gebruikt ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/15, 11:37:23 »
Mja wat ik wel interessant vind is waarom je tussen 2 linux bakken samba gebruikt ?
Is nog een erfenisje ;) En af en toe moet er nog een Windows PC bij die share kunnen, vandaar. Soort van luiheid denk ik XD

Re: [OPGELOST] Firefox 64-bits en profiel op Samba share
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/17, 16:11:42 »
NFS opgetuigd en werkt nu vlekkeloos.