Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] cursor bij het opstarten automatisch en onmiddelijk verbergen  (gelezen 1966 keer)

Offline jonascms

• Lid
IK gebruik ubuntu 5.10. op een oude computer als mededelingsbord, hierbij wordt via firefox een webpagina aangeroepen die automatisch verschillende pagina's laad met een tussenpauze.
Nu heb ik het probleem dat de cursor in het midden van het scherm in de weg staat.
Is er een manier om de cursor bvb. onzichtbaar te maken of gewoon dat deze bij het opstarten automatisch uit het beeld verdwijnt?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/13, 21:44:36 door jonascms »

cursor bij het opstarten automatisch en onmiddelijk verbergen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/09, 04:13:49 »
Ben je zeker van je versie-nummer ?
Dat is Breezy Badger ? De versie van oktober 2005, dus.  Die heeft geen officiĆ«le ondersteuning meer.... :(

Misschien dat een enkeling hier het nog op diskette heeft.

Wat je vraagt, is iets waar waarschijnlijk wel een oplossing voor te vinden is. Ik stel me zelfs best voor dat een aantal onder ons actief willen experimenteren op welke manier ze hun muisaanwijzer kunnen laten verdwijnen. Want het gaat 'm toch,  als ik het goed begrijp, om dat o zo handige, maar in jouw geval, o zo vervelende pijltje, niet ?
Probleem is dan dat iedereen je zal aanraden om een recente versie te installeren, dan kunnen we daarin een oplossing vinden.  Geef eens de specificaties op van je computer
Citaat
sudo lshw
en dan post je de uitkomst hier.  Zeg misschien ook ineens wat er allemaal moet draaien...  Moet de browser firefox zijn, of mag dat een andere lichtgewicht browser zijn ?  Kunnen wij die webpagina's eventueel ook bekijken om te zien hoe we ze best op het scherm krijgen ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/09, 10:09:18 »
Je kan de cursor automatisch laten verdwijnen als je het pakket unclutter installeert.
Daarna het commando unclutter in je sessie zetten.

Offline jonascms

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/09, 11:39:46 »
Beste ik zal eens proberen met het pakket unclutter ik hoop dat dit nog bestaat voor  versie 5.10.
Want het is wel degelijk Breezy Badger.
Een recentere versie krijg ik niet draaiend op deze oude IBM pentium 2 met 192 mb ram.
Maar ik zal dit eens een een virtualbox proberen en laat jullie weten of het is gelukt.

alvast bedankt.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/09, 12:38:49 »
Je kan hier nog een .deb bestand downloaden: http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/u/unclutter/

Offline jonascms

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/09, 15:26:59 »
Allemaal bedankt maar ik vrees dat het nog steeds niet is zoals ik wil.
Nu gaat de cursor pas verdwijnen na een tijdje en ik zou graag willen dat deze gewoon nooit wordt weergegeven is dat soms mogelijk?
Want als na 30 seconden de volgende pagina via een meta refresh wordt geladen verschijnt de cursor en verdwijnt deze vervolgens terug wat wel een beetje lastig is.

Offline jonascms

• Lid
Re: cursor bij het opstarten automatisch en onmiddelijk verbergen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/13, 21:44:04 »
Ik heb het uiteindelijk toch maar zo opgelost zoals hier werd beschreven met unclutter allemaal bedankt