Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video's bekijken  (gelezen 1158 keer)

Offline Kazart

• Lid
Video's bekijken
« Gepost op: 2009/01/10, 19:05:32 »
Als ik nu een video in de lade van de laptop breng ofwel begint deze te spelen in totem mediaspeler,een andere dvd insteken begint er niets maar bij aanklikken van het icoontje die nu op het bureaublad staat heb ik nu de keuze op totem of gxine,in het algemeen kan ik de dvd laten afspelen met gxine buiten die twee spelers heb ik geen andere keuze als is vlc ook op de pc.Er zijn dan dvd's die ik gewoon niet kan afspelen met de 2 spelers en krijg ik deze melding:
Is er een instelling nog aan te passen ?Ook zijn er dvd's waar ik maar juist de  fragmenten van de nieuwe films kan zien maar de werkelijke film  kan ik niet bekijken
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: Video's bekijken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/10, 21:02:15 »
Heb je dit wel gedaan? http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
En dan vooral stap 4

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/11, 06:54:11 »
Vistaus

Alles geïnstalleerd vanaf punt 4,klank en beeld ok, gxine als hoofd speler aangevinkt met totem.Bij inladen van dvd en bekijken met totem heb ik soms geen Nederlandse ondertiteling komt niets te voorschijn waar ik een instelling kan doen en film begint dan maar direct te spelen(raar maar niet op alle dvd's) met gxine is er dan geen probleem.Nu hopen dat ik met andere dvd's alles goed word weergegeven.Laat nog iets weten .
Dank voor de hulp

Kazart ;)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/11, 10:37:22 »
Totem opstarten > Bewerken  voorkeuren > Ondertitelings bestanden automatisch laden bij laden van film aanvinken ....voila moet nu gaan.

En lees eens vanaf artikel 5. Indien U wilt natuurlijk.
http://sites.google.com/site/hardy804lts/

Groeten Tom.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/11, 10:40:03 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/11, 11:24:31 »
wandarooze

Instellingen totem waren al juist ingevuld zoals op je site staat vermeld,trouwens heb ik bijna alles veranderd volgens je advies.Bij een dvd die ik wel kan afspelen met totem is de klank veel duidelijker dan bij gxine waar ik dan deze wel redelijk moet verhogen, dit is het enige nadeel van van het spelen van een dvd met gxine.

marc
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/11, 11:48:11 »
wandarooze

Instellingen totem waren al juist ingevuld zoals op je site staat vermeld,trouwens heb ik bijna alles veranderd volgens je advies.Bij een dvd die ik wel kan afspelen met totem is de klank veel duidelijker dan bij gxine waar ik dan deze wel redelijk moet verhogen, dit is het enige nadeel van van het spelen van een dvd met gxine.

marc
Wie gezegt bij de ene werkt die player beter , bij een ander weer omgekeerd.
Ik kan met Gxine niet al te veel.
En zo als U misschien gelezen heeft mijn favoriet is SMPlayer frontend van Mplayer.
Maar ja zovele verschillende hardware , het blijft natuurlijk altijd een beetje zoeken naar de voor U favoriete Players.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/11, 12:05:39 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.