Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: phonon-backend werkt niet in amarok2  (gelezen 997 keer)

rockingbilly

• Gast
phonon-backend werkt niet in amarok2
« Gepost op: 2008/12/29, 14:01:41 »
Ik draai kde 4.1 met daarin amarok2. Maar daar krijg ik geen geluid uit.
Dat ligt niet aan driver en/of pakketten: in andere applicaties (alsa met amarok 1.4 bijvoorbeeld) schalt het geluid eruit.
Maar amarok2 blijft geluidloos. Bestudering van de foutmeldingen geeft het volgende beeld:
Citaat
amarok(10004)/phonon (xine backend) Phonon::Xine::XineEngine::xineEventListener: XINE_EVENT_QUIT
amarok(10004)/phonon (xine backend) Phonon::Xine::MediaObject::handleStateChange:  end faking
amarok(10004)/phonon (xine backend) Phonon::Xine::MediaObject::handleStateChange: reached  ErrorState  after  BufferingState
Mijn hypothese is dan dat dit aan phonon ligt; ik weet ook geen ander pakket dat hier gebruik van maakt.
Dan ga je zoeken op internet. Ik meen daar te lezen dat de phono-xine backend beter is dan de gstreamer-backend. Dus ga je die maar installeren.
Maar ik heb alle combinaties geprobeerd (via synaptic): phonon-xine-backend en phonon-gstreamer-backend allebei geintalleerd, of 1 van beiden: geen van de combinaties geeft geluid.
Toen verder gaan zoeken.
Via "System Settings - multimedia - backends" blijkt alleen xine aanwezig. Dat is raar, xine staat zelfs als aanwezig als phonon-xine gedeinstalleerd is, en phonon-gstreamer geinstalleerd is; alleen zie je dan verder niets over het aanwezig zijn van de gstreamer-backend.
Weet iemand raad? Welk pakket mis ik nog? Of kan ik instellingen soms handmatig aanpassen (bijvoorbeeld gstreamer handmatig in een configuratiebestand aanzetten)?

Re: phonon-backend werkt niet in amarok2
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/29, 14:34:33 »
Dat laatste met Xine wel als standaard backend, maar niet geïnstalleerd heb ik ook. Overigens krijg ik wel geluid uit Amarok 2 op 8.04 met KDE 4.1.2

Zie ook mijn gerapporteerde bug:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/kdebase-runtime/+bug/307872

rockingbilly

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/29, 22:48:08 »
Dat laatste met Xine wel als standaard backend, maar niet geïnstalleerd heb ik ook. Overigens krijg ik wel geluid uit Amarok 2 op 8.04 met KDE 4.1.2

Zie ook mijn gerapporteerde bug:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/kdebase-runtime/+bug/307872
Ik werk met ubuntu 8.10. Ik heb het uitgeprobeerd met kde 4.1.2, en ook met kde nightly (werken naast elkaar op mijn machine).
Het rare is dat ik een andere laptop heb met dezelfde configuratie, waar het wel op werkt! Dus daar heb ik WEL geluid uit amarok2.

rockingbilly

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/07, 22:01:32 »
Ik werk met ubuntu 8.10. Ik heb het uitgeprobeerd met kde 4.1.2, en ook met kde nightly (werken naast elkaar op mijn machine).
Het rare is dat ik een andere laptop heb met dezelfde configuratie, waar het wel op werkt! Dus daar heb ik WEL geluid uit amarok2.
En nu heb ik geluid. Ik heb de map .xine uit mijn home weggegooid. Daarna amarok2 opgestart, en voila (voorzover hier van zien sprake is): muziek.