Ik draai kde 4.1 met daarin amarok2. Maar daar krijg ik geen geluid uit.
Dat ligt niet aan driver en/of pakketten: in andere applicaties (alsa met amarok 1.4 bijvoorbeeld) schalt het geluid eruit.
Maar amarok2 blijft geluidloos. Bestudering van de foutmeldingen geeft het volgende beeld:
amarok(10004)/phonon (xine backend) Phonon::Xine::XineEngine::xineEventListener: XINE_EVENT_QUIT
amarok(10004)/phonon (xine backend) Phonon::Xine::MediaObject::handleStateChange: end faking
amarok(10004)/phonon (xine backend) Phonon::Xine::MediaObject::handleStateChange: reached ErrorState after BufferingState
Mijn hypothese is dan dat dit aan phonon ligt; ik weet ook geen ander pakket dat hier gebruik van maakt.
Dan ga je zoeken op internet. Ik meen daar te lezen dat de phono-xine backend beter is dan de gstreamer-backend. Dus ga je die maar installeren.
Maar ik heb alle combinaties geprobeerd (via synaptic): phonon-xine-backend en phonon-gstreamer-backend allebei geintalleerd, of 1 van beiden: geen van de combinaties geeft geluid.
Toen verder gaan zoeken.
Via "System Settings - multimedia - backends" blijkt alleen xine aanwezig. Dat is raar, xine staat zelfs als aanwezig als phonon-xine gedeinstalleerd is, en phonon-gstreamer geinstalleerd is; alleen zie je dan verder niets over het aanwezig zijn van de gstreamer-backend.
Weet iemand raad? Welk pakket mis ik nog? Of kan ik instellingen soms handmatig aanpassen (bijvoorbeeld gstreamer handmatig in een configuratiebestand aanzetten)?