Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: is er ook een microsoft office 2007 voor linux???  (gelezen 4008 keer)

is er ook een microsoft office 2007 voor linux???
« Gepost op: 2010/04/08, 19:31:40 »
weet iemand of ik ergens ook microsoft office 2007 voor linux kan downloaden???
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Re: is er ook een microsoft office 2007 voor linux???
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/08, 19:33:08 »
Neen, die is er niet. Wel staat er standaard een office pakket (OpenOffice) geinstalleerd, kijk daarvoor onder Toepassingen=>Kantoor.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/08, 19:38:26 »
ja die heb ik ook al gevonden.
ik hoopt dat er ook 1 voor linux was. :'(

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/08, 19:47:23 »
Hallo,

Ik ben ook verplicht om MO 2007 te gebruiken omdat anders de layout verloren gaat wanneer we bestanden uitwisselen bij groepswerk.
Nu, als je crossover linux gebruikt (of gewoon wine) is het perfect mogelijk om microsoft office 2007 draaiende te krijgen op linux.
Je moet natuurlijk zelf zien of openoffice niet aan je noden voldoet.

mvg,

Joris

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/08, 20:00:33 »
Ik ben ook verplicht om MO 2007 te gebruiken
Wanneer je dit zwart op wit hebt, mag je aftrekken van de belasting. ('t is maar een tip).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/08, 21:43:19 »
crossover linux daar moet ik me dan nog maar eens in gaan verdiepen. ???

« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/08, 21:49:38 »
crossover linux daar moet ik me dan nog maar eens in gaan verdiepen. ???
Kan ook in wine heel simpel als je 9.10 hebt. gewoon dubbel klikken en installeren en de nieuwste wine geen enkel probleem, mocht je toch problemen hebben mail me dan maar een PM.
APPLE iMAC 27.

CPU. Intel Core i7 Quad-Core 2.93GHz
RAM. Kingston 1333MHz 2X 2GB
SSD. 256GB Toshiba Solide State Disk
GPU. AMD Radeon HD 5850 Mobility

« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/08, 21:55:10 »
CrossOver is niet helemaal het zelfde als wine, het is commercieel en ondersteund meer (zij krijgen ook betaald om bepaalde programma's te laten werken)

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/08, 22:00:26 »
Codeweavers (maker van CrossOver) is de hoofdsponsor van Wine. Ze maken CrossOver voor Mac en Linux, gebaseerd op Wine en inderdaad krijgen ze betaald om sommige programma's te laten werken.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/08, 22:05:09 »
waardoor het meer ondersteund, delen van die code worden ook aan het Wine project gegeven.
maar de UI van CrossOver valt onder een property-licentie

« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/08, 23:29:11 »
@ Ron: bedankt voor de tip, maar ik denk dat me dat meer tijd gaat kosten dan het waard is  =D

Ik hoop ook dat crossover het geld dat ze binnenkrijgen van de aanschaf van hun product ook daadwerkelijk gebruiken voor het verder ontwikkelen van wine en support. Ik vraag me echter af hoeveel er hiervoor besteed wordt  :rolleyes:

« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/09, 10:40:22 »
nou het werkt iets anders.
ze verberen hun eigen programma (welke op wine gebaseerd is) en delen dan de programma code van die verbeteringen.
ze moeten hun eigen product verbeteren anders wil niemand het meer, en ze delen dan een deel van hun code met het Wine project.

« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/09, 13:47:30 »
http://tinyurl.com/yaestod

Nee dus.

Microsoft Office 2007 is niet beschikbaar voor Linux. Gebruik OpenOffice, en als je tot de conclusie komt dat je het een baggerpakket vindt, schaf dan CrossOver aan en draai Microsoft Office 2007 via dat pakket.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/09, 15:40:45 »
http://tinyurl.com/yaestod

Nee dus.

(...), en als je tot de conclusie komt dat je het een baggerpakket vindt, schaf dan CrossOver aan en draai Microsoft Office 2007 via dat pakket.
Dat kan nog wel heel even duren, ga je het wel nooit vinden. ;)

Offline rutgerr

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/09, 17:39:40 »
Volgens mij is office 2007 wel draaibaar op linux, hier bestaan verschillende handleidingen op internet en zelfs filmpjes op youtube.

greetz

« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/09, 20:35:20 »
Volgens mij is office 2007 wel draaibaar op linux, hier bestaan verschillende handleidingen op internet en zelfs filmpjes op youtube.

greetz
Ja, maar dat is via Wine. En in feite draai je dan de Windows-versie. Er is dus geen Linux-versie.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #16 Gepost op: 2010/04/09, 21:34:33 »
Resultaten van MS Office 2007 onder Wine zijn best goed:
- MS Word 2007 (Silver): http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=12811
- MS Office Installer (Platinum): http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=4992

Offline rutgerr

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2010/04/09, 21:36:00 »

greetz
Ja, maar dat is via Wine. En in feite draai je dan de Windows-versie. Er is dus geen Linux-versie.

Dat bedoelde ik eigenlijk XD

greetz

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2010/04/10, 09:52:12 »
Maar wat als je de gedachtengang nu eens omdraaid. Ik heb bij diverse mensen al OpenOffice op Windows PC´s gezet (gewoon omdat ze het geld niet hadden om een behoorlijk ms-office pakket te kopen) en dat werkt super. Het is gratis en legaal dus zouden de anderen toch geen lay-out problemen meer mogen hebben?
Waarom moeten linux gebruikers zich altijd aanpassen aan windows gebruikers? Kan het niet andersom?

Of is het geen optie om je bestand op te slaan in PDF? Dan ziet het er op alle systemen hetzelfde uit.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

« Reactie #19 Gepost op: 2010/04/10, 11:20:14 »
Volledig akkoord met je gedachtengang.

Door het opslaan in pdf's gaat er geen opmaak verloren, heel handig dus als je van iets de "final version" moet doorsturen.
Het probleem is echter wanneer je een spreadsheet of document doorstuurt die in ms office is gemaakt en opgeslagen wordt in docx of xlsx.
Dan gaat er opmaak verloren wanneer hij met openoffice geopend wordt.

Dit is het lastige want je moet dan constant opmaak bijwerken, ofwel gewoon op het einde pas de opmaak in orde brengen.

Dit kan in principe ook weer opgelost worden door in pdf op te slaan en dan de pdf met een goede convertor terug te zetten naar docx of xlsx.
Maar dat lijkt me zeer omslachtig niet ? Natuurlijk als iemand hier een betere manier op gevonden heeft, laat maar komen, want hier zit ik al lang op te wachten  =D

mvg,

Joris

Offline markba

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2010/04/10, 12:02:27 »
Waarom niet gebruikmaken van Google Docs.

Zelf doe ik dit al een tijdje en nu zijn mijn kinderen ook om, Open Office hoef ik dan ook niet meer te installeren. Juist voor schoolwerk, waar documenten aangemaakt en uitgewisseld worden, is dit ideaal. Omdat er niet uitgewisseld wordt, blijft ook de lay-out bewaard. Door de centrale benadering kan altijd iedereen bij de laatste versie. Je kunt ook gebruikmaken van historie (dus voorgaande versies terughalen), je hoeft geen client-app als MS Office of Open Office te installeren. Maar het allermooiste is: iedereen kan TEGELIJKERTIJD aan hetzelfde document werken. Ideaal dus voor groepswerkstukken.

Kortom de voordelen van Google Docs:
- centraal benaderbaar (geen mail nodig)
- centrale versie is ook altijd de laatste versie
- versie-historie
- geen layout-problemen, omdat er geen uitwisseling nodig is
- geen locale office-applicatie nodig (alleen een browser)
- tegelijkertijd werken aan hetzelfde document(en)
- werkt cross-platform (Linux, Windows, etc.) en cross-browser (Chrome, Firefox, IE, etc.)

Dit gaat op voor teksten (à la MS Word), maar ook voor spreadsheets (à la MS Excel). Bestaande documenten kun je importeren, dus je kunt zo verder gaan, waar je gebleven bent.

Als het document klaar is, maak je er een PDF van of, als het echt niet anders kan, exporteer je naar .doc.

Locaal documenten bewerken en opslaan met een locaal office-pakket heeft zo zijn laatste tijd gehad...

P.S.
Ik heb geen aandelen Google!  ;)

« Reactie #21 Gepost op: 2010/04/10, 12:26:30 »
Ik vind de opmaak in google docs veel te beperkt.

Maar voor gewoon samen te werken aan teksten gebruiken wij het ook.
Maar we zijn genoodzaakt om eerst nog naar een doc te gaan om zo de indeling en de layout aan te maken.

Offline markba

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2010/04/10, 13:38:26 »
Ik vind de opmaak in google docs veel te beperkt.

Wat mis je dan precies?

Maar we zijn genoodzaakt om eerst nog naar een doc te gaan om zo de indeling en de layout aan te maken.

Structuur en layout maak ik altijd met een te genereren inhoudsopgave. Ook dat kan prima in Google Docs, zie de bijlage.

« Laatst bewerkt op: 2010/04/10, 13:40:43 door markba »

« Reactie #23 Gepost op: 2010/04/10, 15:24:19 »
Citaat
Structuur en layout maak ik altijd met een te genereren inhoudsopgave. Ook dat kan prima in Google Docs, zie de bijlage.

Oh nice, dat wist ik nog niet, bedankt voor de tip!