Waarom niet gebruikmaken van Google Docs.
Zelf doe ik dit al een tijdje en nu zijn mijn kinderen ook om, Open Office hoef ik dan ook niet meer te installeren. Juist voor schoolwerk, waar documenten aangemaakt en uitgewisseld worden, is dit ideaal. Omdat er niet uitgewisseld wordt, blijft ook de lay-out bewaard. Door de centrale benadering kan altijd iedereen bij de laatste versie. Je kunt ook gebruikmaken van historie (dus voorgaande versies terughalen), je hoeft geen client-app als MS Office of Open Office te installeren. Maar het allermooiste is: iedereen kan TEGELIJKERTIJD aan hetzelfde document werken. Ideaal dus voor groepswerkstukken.
Kortom de voordelen van Google Docs:
- centraal benaderbaar (geen mail nodig)
- centrale versie is ook altijd de laatste versie
- versie-historie
- geen layout-problemen, omdat er geen uitwisseling nodig is
- geen locale office-applicatie nodig (alleen een browser)
- tegelijkertijd werken aan hetzelfde document(en)
- werkt cross-platform (Linux, Windows, etc.) en cross-browser (Chrome, Firefox, IE, etc.)
Dit gaat op voor teksten (à la MS Word), maar ook voor spreadsheets (à la MS Excel). Bestaande documenten kun je importeren, dus je kunt zo verder gaan, waar je gebleven bent.
Als het document klaar is, maak je er een PDF van of, als het echt niet anders kan, exporteer je naar .doc.
Locaal documenten bewerken en opslaan met een locaal office-pakket heeft zo zijn laatste tijd gehad...
P.S.
Ik heb geen aandelen Google!