Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost Seaclear Er is geen viewer geïnstalleerd die in staat is het document  (gelezen 1294 keer)

Offline lowieke

• Lid
Bij het opstarten van Seaclear met  wine kan ik wel het programma openen maar ontbreekt de tekst.
Na zoeken en weergeven in  locaties en dan rechts aanklikken krijg ik volgende melding "Er is geen viewer geïnstalleerd die in staat is het document weer te geven."
Wat te doen om dit te verhelpen?
beste groeten
lowieke
« Laatst bewerkt op: 2009/02/15, 20:28:55 door lowieke »

Geef eens een linkje naar die Seaclear...
Dan kunnen wij ons een beeld vormen van waarom jij per sé een Windows-programma wil om documenten/foto's (?) te bekijken...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline lowieke

• Lid
Geef eens een linkje naar die Seaclear...
Dan kunnen wij ons een beeld vormen van waarom jij per sé een Windows-programma wil om documenten/foto's (?) te bekijken...

http://www.sping.com/seaclear/
Is een programma om te navigeren op zee,werkt eenvoudig en is gratis.
beste groeten
lowieke

Welke extensie heeft het document dat je wil openen ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline lowieke

• Lid
Welke extensie heeft het document dat je wil openen ?
Het is het programma zelf dat ik wil openen,krijg wel de lay-out maar de tekst in de velden ontbreekt.Vermoedelijk is het dit bestand Dutch_2.lng.

Dat is een taalbestand. Vermoedelijk moet je ergens in het programma kunnen kiezen dat de taal Nederlands is, waarna dit automatisch wordt gestart/gebruikt.
Staat er in één of andere README-file geen aanduiding over opties die je meegeeft bij het opstarten ?

Offline lowieke

• Lid
Dat is een taalbestand. Vermoedelijk moet je ergens in het programma kunnen kiezen dat de taal Nederlands is, waarna dit automatisch wordt gestart/gebruikt.
Staat er in één of andere README-file geen aanduiding over opties die je meegeeft bij het opstarten ?

neen staat er niet in ,is wel vervelend programma zonder de tekst.
Wat te doen a.u.b.

Ik heb hier net even de engelse versie gedownload en automatisch geïnstalleerd met Wine.
Gekozen voor volledige installatie en alle defaults overgenomen.
Dan opgestart, vervolgens genkozen voor Tools-->Properties, en daar vond ik "Language File".
Vermits je daar enkel kan kiezen uit de zichtbare mappen van je Ubuntu-installatie, heb ik even via Locaties de file teruggezocht in /home/jouwnaam/.wine/c_drive/programmabestanden/Seaclear en gekopieerd naar een hulpmap (die ik helpmap heb genoemd). Dan kun je die file selecteren, kies voor Save, en het verschijnt ogenblikkelijk allemaal in het Nederlands.