Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plaatjes ineens van een webpagina opslaan  (gelezen 1362 keer)

Plaatjes ineens van een webpagina opslaan
« Gepost op: 2009/01/01, 22:33:56 »
Kent iemand een tooltje of plugin om ineens alle plaatjes van een webpagina lokaal op te slaan?

Offline ivo

• Lid
Re: Plaatjes ineens van een webpagina opslaan
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/01, 22:36:14 »
wget
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/01, 22:48:57 »
Dan horen er toch wel een paar goedgekozen wildcards bij...
Misschien helpt het als je hier de naam van de pagina even zet en aangeeft om welke plaatjes het gaat.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/01, 22:53:26 »
Dan horen er toch wel een paar goedgekozen wildcards bij...
Misschien helpt het als je hier de naam van de pagina even zet en aangeeft om welke plaatjes het gaat.

Je kan met -r recursief downloaden en dan lokaal uitvinden wat je wilt bewaren en wat niet.
Tenzij je natuurlijk van te voren weet (en dan komen jouw jokers in beeld) dat je alle .jpg (bijvoorbeeld) wilt hebben......
Maar dat blijkt niet uit de vraag.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/01, 23:02:47 »
OK, ik had duidelijk voor ogen wat ik wilde, maar het kwam niet goed "uit de vingers".  ;)

Ik browse nogal wat fotosites, en ik zoek een tooltje of FF-plugin dat alle png's gif's en jpg's van de pagina die ik op dat moment zie snel kan opslaan. Een complete pagina opslaan en dan de rommel die ik niet nodig heb opslaan lukt wel, maar is niet efficiënt. Ik zoek dus een image-grabber.

Vroeger gebruikte ik pimpfish.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/01, 23:56:22 »
Het kan ook met de plugin voor firefox: DownThemAll. Die vind ik erg gemakkelijk om deze zaken op te slaan op mijn computer.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/02, 01:10:44 »
Kijk, dat is nou een handige plugin. Heb 'm hier net even geïnstalleerd en dat werkt perfect. Wel wat gissen naar goede filters en zo, maar het werkt wel perfect.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline joop13

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/02, 01:32:08 »
Je kunt ook checken welke je wel en niet wilt, naast de filtermogelijkheden!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/03, 09:48:00 »
Prima tooltje, dank!