Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: begacom b-box 2 heeft een USB poort opzij  (gelezen 7250 keer)

ingridt

• Gast
begacom b-box 2 heeft een USB poort opzij
« Gepost op: 2008/12/14, 16:28:30 »
Dag,
wij zijn net omgeschakeld naar het pack belgacom TV,  en ontvingen dus o.a. een witte modem "b-box 2".
Opzij van dat bakske zit een USB-poort. Mijn geheugenstick er al eens ingeplugd, het lichtje gaat wel branden, maar dat is dan ook alles. Ik zou niet weten waar hem te gaan vinden.

Hoe zou ik hier de printer kunnen op aansluiten zodat die voor alle PC's in het netwerk beschikbaar is ? (dus niet via een andere PC, maar rechtstreeks op de modem). (of een harde schijf of, nog beter, beide - maar printer alleen is al genoeg) ik kan geen handleiding van die modem vinden.

ingridt

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: begacom b-box 2 heeft een USB poort opzij
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/14, 16:35:00 »
ik vond dit op de site:

Apparatuur

- een tv-toestel, al dan niet digitaal, met scartuitgang
- een vaste lijn van Belgacom, type Classic, en/of een internetverbinding van het type Budget, Light, Go of Plus
- een decoder met bijbehorende afstandsbediening

Voor elk tv-toestel dat aangesloten is op Belgacom TV hebt u een aparte decoder en afstandsbediening nodig. De Belgacom TV-afstandsbediening is universeel. U kunt ze dus gebruiken voor uw tv-toestel én voor uw Belgacom TV-decoder.
- een multifunctionele modem 
    U kunt de modem ook gebruiken om overal in huis draadloos te surfen (met een USB- of PCMCIA-kaart).
- installatiegids Belgacom TV
   draadloze oplossing Ruckus
   u kunt de kabel tussen de modem en de decoder vervangen door een draadloze oplossing die Ruckus heet. Deze kit maakt gebruik van de WiFi-normen om het Belgacom TV-signaal door te sturen en omvat een access point en een adapter. Om twee tv-toestellen aan te sluiten, volstaat het een tweede adapter te kopen.

is het dus niet om een wlan stickie in te doen en die door te sturen naar een wlan ontvanger oid ?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/22, 15:15:15 »
Dat denk ik niet. De modem heeft ingebouwd draadloze module. De "(USB- PCMCIA-kaart)" slaat op een pc die het draadloos signaal wil ontvangen en die niet standaard is uitgerust met een draadloze module.

B.T.W. Ik was zelf ook opzoek naar wat die USB-poort doet. Dit was de eerste hit op google. Ik ga eens de andere hits uitpluizen, maar als iemand het al gevonden heeft hoor ik het graag.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

tatra

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/22, 16:24:28 »
printer aansluiten op 1 van de vrije RJ45 (lan) aansluitingen of anders een switch gebruiken.
De printer moet wel een lan aansluiting hebben anders moet u een "print server" aanschaffen.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/27, 12:17:21 »
Oké, dat kan ik nog volgen, dan maak je toch nog altijd geen gebruik van die usb-poort?
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB