Hoi,
vandaag heb ik ook de closed source VB geïnstalleerd (laatste versie: 2.1). Host OS is Ubuntu 8.10 amd64, Guest OS is WinXP Home SP3. Door de Guest additions te installeren kon ik kiezen voor de juiste resolutie voor mijn scherm (1280x800). Deze Guest additions installeer je door in windowed mode naar je menubalk te gaan, op devices klikken en dan op Install Guest additions.
Hoe usb werkend te krijgen heb ik ergens gelezen, maar nadat ik dit had gedaan lukte het nog steeds niet. Wat ik heb gedaan is de map /media ook als shared folder gezet, zodat ik zo toch aan mijn usb HDD kan. Het is een omweg, maar het werkt.
Ik hoop je hier wat verder mee te hebben geholpen.
Ik heb wel nog een probleem. Mijn CPU gebruik is ontzettend hoog. Gewoon 'idle' heb ik constant 20-30% in het guest OS, de muis bewegen (wat schokkend gebeurt) laat dat omhoog schieten naar 60-90%. Dit is niet normaal, niet mee te werken. Ik moet er niet aan denken om hier bijvoorbeeld Inventor op te zetten. De laatste updates installeren duurde al een eeuwigheid. Ook het CPU gebruik van het host OS is bijna constant 100%.
Zijn er mensen die hulp zouden kunnen bieden?
Hopelijk neem je me niet kwalijk dat ik hiermee binnenbreek in je topic.