Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtual Box  (gelezen 3407 keer)

Offline Fonny

• Lid
Virtual Box
« Gepost op: 2008/12/21, 19:08:08 »
Hallo,

Ik heb virtual box geinstalleerd. Hieronder is het mij gelukt op windows Xp te draaien. Nu heb ik nog enkele ongemakken en hopelijk kunnen jullie helpen.

1. Kan virtual box over mijn volledige sherm laten weergeven zodat deze volledig gevuld is. Nu heb ik nog twee brede stroken aan de zijkanten en ik weet niet hoe ik ze moet wegkrijgen. Ik heb autocad 2004 hieronder geinstalleerd en heb deze nodig voor het werk. En dan zou ik over mijn volledig scherm moeten kunnen beschikken.

2. Hoe kan ik een geheugenstick, externe harde schijf koppelen aan vertual box. Zodat ik vanuit de windows onder virtual box bestanden kan gaan beheren.

Mvg,

Fonny

FF56

• Gast
Re: Virtual Box
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/21, 19:38:35 »
Hoi,

vandaag heb ik ook de closed source VB geïnstalleerd (laatste versie: 2.1). Host OS is Ubuntu 8.10 amd64, Guest OS is WinXP Home SP3. Door de Guest additions te installeren kon ik kiezen voor de juiste resolutie voor mijn scherm (1280x800). Deze Guest additions installeer je door in windowed mode naar je menubalk te gaan, op devices klikken en dan op Install Guest additions.

Hoe usb werkend te krijgen heb ik ergens gelezen, maar nadat ik dit had gedaan lukte het nog steeds niet. Wat ik heb gedaan is de map /media ook als shared folder gezet, zodat ik zo toch aan mijn usb HDD kan. Het is een omweg, maar het werkt.

Ik hoop je hier wat verder mee te hebben geholpen.

Ik heb wel nog een probleem. Mijn CPU gebruik is ontzettend hoog. Gewoon 'idle' heb ik constant 20-30% in het guest OS, de muis bewegen (wat schokkend gebeurt) laat dat omhoog schieten naar 60-90%. Dit is niet normaal, niet mee te werken. Ik moet er niet aan denken om hier bijvoorbeeld Inventor op te zetten. De laatste updates installeren duurde al een eeuwigheid. Ook het CPU gebruik van het host OS is bijna constant 100%.

Zijn er mensen die hulp zouden kunnen bieden?

Hopelijk neem je me niet kwalijk dat ik hiermee binnenbreek in je topic.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/21, 19:48:50 door FF56 »

Offline Fonny

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/24, 17:09:08 »
Ik heb niet de open source geinstalleerd. Ik heb deze van de site afgehaald.
Niet vanuit het installeerprog. van ubuntu

Mvg,

Fonny

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/24, 17:42:58 »
Ik heb Closed Source en heb de zelfde probleem met USB apparaten.
Ik bedoel ook echt, alle USB dingen.
En dat geldt voor alle Guest OSses.

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/24, 18:01:03 »
Ik heb Closed Source en heb de zelfde probleem met USB apparaten.
Ik bedoel ook echt, alle USB dingen.
En dat geldt voor alle Guest OSses.

Hier heb ik ook problemen mee gehad. Ik de config moet je wel de enable usb controler aanklikken. Dan moet je op het groene plusje klikken en de usb apparaten aanmaken. Het gekke is dat als ik ze in de lijst heb staan, deze niet mag aanvinken, anders worden ze door de os in virtualbox overgenomen en zijn ze geblokkeerd voor linux. Als ze niet aangevinkt staan doen de meeste apparaten in beide os'en. sommige moet je dan weer wel aanvinken. Dit kun je gemakkelijk rechtsonderaan doen met derechtermuisknop en het appartaat aanvinken dat je nodig hebt. Tot nu toe heb ik alle usb appataten in de os van virtualbox aan de praat.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/24, 20:10:22 »
VirtualBox ziet ze juist niet. :(

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/24, 20:30:46 »
als je gewoon op je OS in virtualbox klikt (niet dubbel klikken) en je drukt dan op "settings", het icoontje erboven. Dan krijg je een schem met de instellingen. Dan klik je links in dat scherm op USB.
Dan heb je rechts waarschijnlijk een leeg veld.
Dan klik je eerst enable usb controller aan, en net eronde enable usb 2.0
Dan ga je naar rechts enklik je op de groene plus. Dan komt er een popup'je met de usb apparaten die hij ziet in ubuntu. als je die aanklikt komen ze links in het veld erbij staan. Dan kan je daar kiezen welke je wilt gebruikenonder je os.
Als je dat hebt gedaan klik je op ok. en nu zouden die usb apparaten het moeten doen.
Laat me maar iets weten als het niet lukt. Ik ken er ook niet alles van, maar hou ons hiervan maar op de hoogte.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/24, 20:54:27 »
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/24, 22:43:37 »
als je gewoon op je OS in virtualbox klikt (niet dubbel klikken) en je drukt dan op "settings", het icoontje erboven. Dan krijg je een schem met de instellingen. Dan klik je links in dat scherm op USB.
Dan ga je naar rechts enklik je op de groene plus. Dan komt er een popup'je met de usb apparaten die hij ziet in ubuntu. als je die aanklikt komen ze links in het veld erbij staan. Dan kan je daar kiezen welke je wilt gebruikenonder je os.
Als je dat hebt gedaan klik je op ok. en nu zouden die usb apparaten het moeten doen.
Laat me maar iets weten als het niet lukt. Ik ken er ook niet alles van, maar hou ons hiervan maar op de hoogte.

Dat is het 'em juist!
Ik doe dit ook al maanden, en nog steeds staat er "USB Not Found".
Terwijl alle andere apps het wel kunnen zien.

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/24, 23:25:03 »

Dat is het 'em juist!
Ik doe dit ook al maanden, en nog steeds staat er "USB Not Found".
Terwijl alle andere apps het wel kunnen zien.

Heb je na het installeren je gebruikersgroepen ingesteld??

« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/24, 23:40:37 »
Ja, dat moest ik ook om VB te kunnen gebruiken.

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/24, 23:47:14 »
Ja, dat moest ik ook om VB te kunnen gebruiken.

Ik ben bang dat ik je hier niet verder mee kan helpen sorry. Ik zal dit draadje blijven volgen en als mij alsnog een lichtje gaat branden zal ik het je laten weten. Ik hoop dat er mischien iemand anders is die je kan helpen. suc6

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/25, 07:39:53 »
ik heb deze  gedownload http://download.virtualbox.org/virtualbox/2.1.0/virtualbox-2.1_2.1.0-41146_Ubuntu_intrepid_i386.deb

en dan dit toegevoegd om de usb goed werkend te krijgen .

USB activeren inVirtualenbox :
1]

sudo mount -t usbfs /sys/bus/usb /proc/bus/usb/

2]

gksudo gedit /etc/fstab

3]   Dan toevoegen:

#usbfs
none /proc/bus/usb usbfs devgid=46,devmode=664 0 0

Opnieuw opstarten
In Virtual box, selecteer: jouw machine, dan: USB Controller en activeer usb devices (USB stick moet aangesloten zijn).

appeltje eitje  XD XD

Gr Hans,

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/25, 11:03:49 »
ik heb deze  gedownload http://download.virtualbox.org/virtualbox/2.1.0/virtualbox-2.1_2.1.0-41146_Ubuntu_intrepid_i386.deb

1]

2]

gksudo gedit /etc/fstab

3]   Dan toevoegen:

#usbfs

Inderdaad, dit heb ik in de 8.04 ook moeten doen, was ik vergeten, maar moet dit ook voor Intreped?

« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/25, 11:12:04 »

1]

2]

gksudo gedit /etc/fstab

3]   Dan toevoegen:

#usbfs

Opnieuw opstarten
In Virtual box, selecteer: jouw machine, dan: USB Controller en activeer usb devices (USB stick moet aangesloten zijn).

appeltje eitje  XD XD

Gr Hans,
Gelukt!
Bedankt!

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/12/25, 11:21:26 »
Allez, weer een tevreden klant :)