Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open Office 3 beschikbaar?  (gelezen 2953 keer)

Open Office 3 beschikbaar?
« Gepost op: 2008/12/17, 16:50:57 »
L.S.

Ik wil graag Open Office 3.0 installeren nadat ik Ubuntu weer op een maagdelijke machine heb geïnstalleerd. Op internet is versie 3 voor Linux wel beschikbaar, maar via de gebruikelijke weg in Ubuntu nog niet. Moet ik hieruit de conclusie trekken dat deze versie nog niet goed genoeg bevonden is? En zo ja, hoe installeer ik deze te downloaden nieuwe versie - het is allemaal net wat anders dan onder Windows...

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline joop905

• Lid
Re: Open Office 3 beschikbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/17, 17:46:24 »
als het voor 8.04 is dan werkt deze zeer goed.
 http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,33736.0.html

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/17, 19:12:10 »
Citaat
Moet ik hieruit de conclusie trekken dat deze versie nog niet goed genoeg bevonden is?
Op die vraag geven de links geen antwoord.

OOo 3.0 zit niet in de 8.10 repos omdat het niet klaar was vóór de deadline voor Ibex. Nu zou ik denken dat de beta's en release candidates al geruime tijd beschikbaar waren. De 'stabile' versie was er (zowat net) toen Ibex uitkwam. Het lijkt dus alsof ze het er wel hadden kunnen insteken.

Nu blijkt dat ook Ubuntu sedert 8.10 niet meer de officiële Sun OOo, maar Go-oo als basis neemt voor de Ubuntu versie. Natuurlijk duurt het zo iets langer voor er een nieuwe versie is.

Misschien hebben ze het inderdaad toch niet goed bevonden. Een éérste major upgrade van OOo heeft meestal nogal wat fouten en problemen. Een versie 2.4.1 daarentegen is al zeer goed 'uitgevlooid'.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/17, 19:21:15 »
als het voor 8.04 is dan werkt deze zeer goed.
 http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,33736.0.html

Maar niet voor 64-bit.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/17, 19:24:35 »
Je zou je ook kunnen afvragen of je echt versie 3.0 nodig hebt. Met MS office ben je misschien gewend om steeds met de nieuwe versie mee te doen omdat je anders geen bestanden meer kunt uitwisselen, terwijl als je het objectief bekijkt MsOffice al ongeveer 10 - 15 jaar dezelfde functionaliteit heeft, zeker als je alleen kijkt naar de mogelijkheden die je ook echt gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/17, 19:34:12 door AptlyNamed »

Offline ronney

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/18, 08:33:08 »
Hallo

Ik heb inmiddels Open Office 3.0 gewoon via de updates binnen gekregen. Ik gebruik Ubuntu Hardy

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/18, 09:18:10 »
Citaat
Ik heb inmiddels Open Office 3.0 gewoon via de updates binnen gekregen. Ik gebruik Ubuntu Hardy
Dan toch niet via de standard repos.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/18, 09:34:53 »
Hallo

ronney hoe dan? welke pakketbronnen gebruik je. in een eerder draadje ( mulx) ben je reeds gewaarschuwd over het gebruik van "externe" pakketbronnen.
wees aub voorzichtig/heel voorzichtig met die bronnen!

« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/18, 11:42:31 »
Tuurlijk, voor beginners is het oppassen met externe pakketbronnen. Maar niet altijd zijn ze onveilig, er zitten ook hele velige tussen.

Ontopic:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/OpenOffice3Installeren (door mij geschreven trouwens ;))

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/18, 11:49:47 »
Tuurlijk, voor beginners is het oppassen met externe pakketbronnen. Maar niet altijd zijn ze onveilig, er zitten ook hele velige tussen.

Ontopic:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/OpenOffice3Installeren (door mij geschreven trouwens ;))

sorry. maar ik zet hier stevig op in. linux kent weinig zwakke punten, maar de archilleshiel van ubuntu-linux zijn de pakketbronnen, wanneer je
daar mee gaat rommelen, rommel je aan het fundament van een stabiele en veilig desktopomgeving. ik val niet graag in herhaling overigens,
maar dit blijf ik herhalen, totdat ze me hier van het forum halen.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/18, 11:55:24 »
Tuurlijk, dat is wel zo. Maar het is net als met de meeste dingen in de wereld: WEET WAT JE DOET! Als je niet weet wat je doet, dan kan het inderdaad behoorlijk instabiel worden ja. Maar als je wat meer ervaren bent met Ubuntu, dan weet je wel wat je doet.

Offline ronney

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/18, 21:15:31 »
Hallo

ronney hoe dan? welke pakketbronnen gebruik je. in een eerder draadje ( mulx) ben je reeds gewaarschuwd over het gebruik van "externe" pakketbronnen.

Ik heb ook de vooraf vrijgegeven updates aangevinkt.

« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/19, 12:46:47 »
L.S.

Ik wil graag Open Office 3.0 installeren nadat ik Ubuntu weer op een maagdelijke machine heb geïnstalleerd. Op internet is versie 3 voor Linux wel beschikbaar, maar via de gebruikelijke weg in Ubuntu nog niet. Moet ik hieruit de conclusie trekken dat deze versie nog niet goed genoeg bevonden is? En zo ja, hoe installeer ik deze te downloaden nieuwe versie - het is allemaal net wat anders dan onder Windows...

gegroet,
mrt

Met deze beschrijving http://www.akker-huis.nl/OpenOffice.org-3-ubuntu-install.php kun je OpenOffice.org 3 installeren met Ubuntu 8.04 en 8.10

Succes.

Offline lcup

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/19, 13:05:02 »
Je zou je ook kunnen afvragen of je echt versie 3.0 nodig hebt. Met MS office ben je misschien gewend om steeds met de nieuwe versie mee te doen omdat je anders geen bestanden meer kunt uitwisselen, terwijl als je het objectief bekijkt MsOffice al ongeveer 10 - 15 jaar dezelfde functionaliteit heeft, zeker als je alleen kijkt naar de mogelijkheden die je ook echt gebruikt.

Ik heb ergens een review gelezen (geen idee meer waar). Hun conclusie was dat de meerwaarde van OO.o 3.0 niet opweegt tegen de nadelen van het handmatig installeren. Voor mij was dat genoeg om met versie 2.41 te blijven werken en niet verder te proberen.

Maar goed, iedereen maakt natuurlijk zijn of haar eigen keuzes.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/19, 17:13:38 »
Hallo

Ik heb ook de vooraf vrijgegeven updates aangevinkt.

Je krijgt inderdaad open office 3.0 dan in het lijstje van pakketten beheer om te installeren, dan betekent het ook dat de update meegnomen wordt.