Ik heb de sources.lsit vervangen door de code in de reactie (m.u.v. de eerste regel want Die leek mij voor een andere processor bedoeld (ik heb een amd64).
Ik begin het wat meer te begrijpen.
Niet de souces.list is verkeerd maar
etc/apt/sources.list.d/medibuntui.list
Ik heb inmiddels die etc/apt/sources.list.d/medibuntui.list opgeroepen en daarin stond inderdaad als eerste regel die tekst uit de foutmelding.
Maar de oude ...list (met i-tje) zit me - als dit de juiste diagnose is - nog steeds in de weg.
Hoe verwijder ik die ...medibuntui.list?
Het ligt er misschien aan met welke Ubuntu-versie we werken, maar in versie 7.10 heb ik in /etc/apt een (lege)
map sources.list.d terwijl met het terminalcommando dat hierboven gegeven wordt, het
bestand sources.list in /etc/apt aangepast moet worden.
Kijk je dus misschien op de verkeerde plaats om die regel aan te passen, Ronnie100?
Als ik het verkeerd heb verbeteren de kenners hier me wel, maar volgens mij ben je klaar als je de adviezen opvolgt die hierboven gegeven zijn:
in de terminal het commando
gksudo gedit /etc/apt/sources.list typen en in het daarna openende bestand sources.list die ene letter i verwijderen en het bestand opslaan.
Edit: ik zal mezelf maar verbeteren, want ik geloof dat ik met het verwijderen van die letter i de verkeerde kant uitging.

Die letter staat in een bestand medibuntui.list in de map sources.list.d dus niet(?) in het bestand sources.list in de map etc/apt/ Toch?
Misschien het beste als je gewoon eens dat commando
gksudo gedit /etc/apt/sources.list in de terminal invoert, de tekst van de dan openende sources.list kopieert en die hier in een bericht plakt, dan kunnen de kenners je vertellen of en zo ja, wat er fout aan is.