Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] online foto's bestellen  (gelezen 2308 keer)

Offline canti

• Lid
[OPGELOST] online foto's bestellen
« Gepost op: 2008/12/12, 18:26:26 »
Ik wil enkele foto's online bestellen. Ik probeerde bij Hema, maar mijn FF loopt vast bij het begin van bestelprocedure. Bij Kruidvat is een ActiveX-control van MS nodig, daar heb ik dus niks aan.

Weet iemand hoe ik op andere manier foto's online kan bestellen? Anders ga ik gewoon met een usb-stick met foto's naar een fotozuil in Hema.

canti
« Laatst bewerkt op: 2008/12/17, 21:26:33 door canti »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: online foto's bestellen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/12, 18:43:28 »
Via de Mediamarkt site kan het in ieder geval wel. Als er zo'n winkel bij je in de buurt zit zou ik die eens proberen.

Edit: Via de Kruidvat site kan het ook, als je de standaardbestelling kiest.
Het nadeel is dat je maar 1 bestand per keer kan uploaden, maar het werkt wel.

Ik krijg trouwens meldingen dat ik Java niet geïnstalleerd zou hebben, terwijl dat wel het geval is. Misschien komt dat doordat ik 64bits Ubuntu gebruik?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 18:51:17 door Johan van Dijk »

Offline slowfox

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/12, 19:07:17 »
kruitvat via wine werkt bij mij zonder problemen.
Even opletten bij het afrekenen aan het eind. als je meteen wil betalen via online banking, loopt de boel vast.
Dus kiezen voor een accept giro met betaling na ontvangst van de foto's.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/12, 19:32:49 »
Ik heb hier ook de Kruidvat-software geïnstalleerd oder Wine en dat werkt zonder problemen. Ik heb wel nooit echt besteld, dus verder weet ik het niet.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline canti

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/13, 21:56:18 »
Volgens mij is hier al een topic over geweest. Misschien dat je de "zoek" functie even kan gebruiken en dus zoeken.

Vond wel deze: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,8430.0.html

Dit had ik al eerder gezien. Deze topic is wel beetje oud, en niet geheel wat ik zocht. Ik wou ook vragen of er andere mogelijkheden zijn dan Hema of Kruidvat.

Johan heeft Mediamarkt getipt, ik heb er even gekeken, maar wat viel dat dik tegen. Ik moest me eerst door al die reclames heen worstelen voor ik eindelijk bij rubriek foto's bestellen kwam. Dan nog ging het enkele stappen later mis, de browser bleef minutenlang hangen, zoekend naar asp.photoprintit.de. Laat maar.
Toen ging ik kijken bij AH, het lukt daar wel om zonder problemen online te bestellen. Tot mijn verbazing maakt deze AH ook gebruik van dezelfde asp.photoprintit.de. Waarom deze wel goed gaat en bij Mediamarkt niet...?

Overigens hou ik er niet zo van om Wine te gebruiken om fotosoftware van Kruidvat of zo te kunnen gebruiken. Dat levert soms problemen op zoals slowfox heeft moeten ondervinden. Ik zal maar eens een mail sturen naar Hema en Kruidvat. Voorlopig kan ik AH gebruiken.

Bedankt voor het meedenken.

Hartelijke groeten,
canti