Als je nu het normale scherm van Virtualbox hebt, dus je machine loopt nog niet, en je klikt aan de rechterkant op Shared Folders.
Dan klik je op het + teken en dan kies je het path waar je folder is. Je hoeft trouwens een folder niet te sharen van te voren.
Ik heb nog een keer precies gedaan zoals aangegeven.
In het "add share" veld heb ik het pad en de naam ingevuld, maar de "OK" knop bleef grijs. Dus kan ik geen sharemap toevoegen, ook niet als ik "Read-only" aanvink. Dit is steeds zo geweest, ook al in de 1e installatie van VB.
De grote vraag is wat je moet doen om dit voor elkaar te krijgen!
Het is misschien wel heel stom, maar toevalligerwijs ben ik er toch achter gekomen wat de oorzaak is.
Op een zeker moment viel het me in de handleiding van Leo Cardinaal op, dat veel woorden met verbindingsstreepjes zijn geschreven. De naam van mijn te sharen map bestaat toevallig uit twee woorden, dus daar toen als experiment een streepje tussen gezet en toen in VB een nieuwe poging gedaan en zie daar, nu lukte het wel.
Conclusie: kennelijk mag je binnen Ubuntu geen spatie hebben in de naam van een pad.
Dus nu ben ik heel blij, dat het toch voor elkaar is en wil je vanaf hier heel hartelijk bedanken voor je hulp.
Met vriendelijke groet.