Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual Boot Ubuntu Gutsy met Windows XP, delen van profiles mozilla  (gelezen 1379 keer)

Artexanis

• Gast
Hallo,

Ik heb een Dual Boot draaien van XP en Ubuntu, Op beide systemen staan Firfefox en Thunderbird, om de eenvoudige reden dat ik de profiles dan kan delen. Tenminste in theorie... De profiles staan op een apparte harde schijf die als NTFS is geformateerd, in Windows is het geen enkel probleem om ze te gebruiken, in Linux krijg ik de melding: 'Firefox/Thunderbird is already running ... enz'. Als ik dan via profilemanager ga en het gedeelde profiel probeer te starten zegt hij: 'Profile already in use'. Ik ben in de processen gaan kijken, geen firefox process te zien, in de profiel map zitten geen lock-bestanden. Ik geraak er niet wijs uit waarom het niet wil werken, met mijn vorige dual boot (XP & Ubuntu Dapper) ging dit perfect.

Groetjes
Hans

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Dual Boot Ubuntu Gutsy met Windows XP, delen van profiles mozilla
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/27, 22:17:46 »
Het is misschien vergezocht maar heb je wel schrijfrechten naar de ntfs schijf?

Artexanis

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/29, 21:42:51 »
Ja, ik heb schrijfrechten. Maar vergezocht vond ik het niet :-), goeie tip

« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/29, 23:05:29 »
@Artexanis
Je krijgt die melding alleen als de path regel in profiles.ini niet naar de juiste locatie wijst. Het is dus goed om even het volledige pad naar de map op de NTFS schijf te controleren. Misschien moet je net even een niveau dieper verwijzen.

Artexanis

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/29, 23:18:00 »
Zo staat het in mijn profiles.ini

[Profile0]
Name=default
IsRelative=0
Path=/media/sdc1/Mozilla/Firefox/Profiles/5wlmxs50.default

Kan ik nog dieper gaan met het pad?

« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/29, 23:35:59 »
Misschien nog 2 meter maar dan houd het echt op :P

Wat een prob kan wezen is wanneer je in XP de slaap modus gebruikt ipv XP echt uit zetten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

JimZ

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/30, 01:31:28 »
Verander de tweede regel van profiles.ini (eerst een backup maken) van:

StartWithLastProfile=1

eens in:

StartWithLastProfile=0

En kijk of het dan wel werkt.

Gr,
Jim

« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/30, 07:18:36 »
@Artexanis
Even een testje: Kun je in een terminal met het commande cd naar /media/sdc1/Mozilla/Firefox/Profiles/5wlmxs50.default gaan? Dus met de hoofd- en kleine letters zoals in deze regel. Voor Ubuntu is dat nl. wel essentieel.
Ten tweede wordt de NTFS schijf ook gemount onder media/sdc1? Ik vraag dat even, omdat ik de TB en FF profielen op een externe HD heb staan (sdb1), maar die wordt onder /media/MOBIEL gekoppeld (omdat ik de schijf onder Windows het label Mobiel) heb gegeven.
De diepte is in ieder geval niet het probleem, de path regel moet het probleem zijn.

Wim_Jager

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/08, 21:41:39 »
Met succes heb ik Thunderbird met deze "profiles.ini" gestart op een andere partitie:

[General]
StartWithLastProfile=0

[Profile0]
Name=default
IsRelative=0
Path=/media/Windows XP/Documents and Settings/"gebruikersnaam"/Application Data/Thunderbird/Profiles/o1mv9vyq.default

een tip kan zijn om er met nautilus heen te bladeren, en dan naast de adresbalk op de bewerken knop drukken en dan kun je de exacte locatie kopieren,.

Misschien nog handig als naslagwerk..

Offline kr00nbrt

• Lid
Re: Dual Boot Ubuntu Gutsy met Windows XP, delen van profiles mozilla
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/02, 19:26:24 »
Dit is werkelijk een handige oplossing. Er ontstaat echter een probleem wanneer de harde schijf is ingedeeld in partities die zijn aangemaakt door PowerMagic. Bij elke keer Boot-en krijgen de partities van (in mijn geval) Ubuntu een andere naam, bijvoorbeeld, DISK, DISK-1 of DISK-2. Het pad in profiles.ini moet dan bij elke opstart opnieuw aangepast worden. Is er iemand die hiervoor een oplossing weet?