Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: spellingscontrole in open office  (gelezen 2438 keer)

Offline Emil

• Lid
spellingscontrole in open office
« Gepost op: 2008/11/19, 20:55:02 »
Hallo,

Ik heb dit probleem eigenlijk al erg lang, maar nu wil ik er toch eens iets aan doen:
Wanneer ik in open office een spellingscontrole wil doen kom er direct "de spellingscontrole is voltooid".
Ook zie ik dat er geen taal geselecteerd is, maar het lukt me niet om dat wel te doen.
Myspell is geïnstalleerd, maar als ik een taal wil selecteren lukt me dat alleen bij "voor selectie", bij de andere dingen krijg ik geen taal aangevinkt.
Soms werkt het wel als ik wat knoei en veel klik, maar meestal doet hij gewoon niets.

Momenteel heb ik Openoffice 3.0, maar ik heb dit probleem eigenlijk altijd al gehad voor zover ik me kan herinneren.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Emil

Re: spellingscontrole in open office
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/19, 20:58:05 »
myspell-nl is dus ook geïnstalleerd? en myspell-andere talen?

Offline Emil

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/19, 20:59:41 »
Ja, ik kan zelfs de taal selecteren in openoffice, maar dan gebeurt er (bijna altijd) niets.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/19, 21:05:11 »
Dat had ik ook na de installatie van OO 3.0, maar toen bleek dat ik nog het Nederlandse woordenboek moest installeren. Maar dat lijkt me bij jou nit het geval aangezien je het probleem al had vóór OO 3.0

Misschien dat iemand anders nog iets weet, ben even uit mijn ideeen nu ;)

Offline Emil

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/21, 22:57:55 »
niemand een idee?

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/22, 09:33:45 »
In mijn huidige OO 2.4 heb ik dit probleem ook gehad, ik kreeg er zelfs een punthoofd van.
Heb in allerlei topics hier rondgekeken en vanalles uitgeprobeerd tot het op een gegeven moment werkte.
Ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet weet wat ik uiteindelijk veranderd heb.
Ik kon alleen maar concluderen dat dit spellingsgedoe heel onlogisch in mekaar zit (voor mij toch  :P ) en voor verbetering vatbaar is.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/22, 09:43:04 »
Vergewis je ervan dat de taal van de tekst die je wil controleren ingesteld is op een taal die effectief geïnstalleerd is. In de dialoog "Opmaak - Karakter, tab "Lettertype" kies je de taal in een drop-down lijst. De talen die geïnstalleerd zijn, hebben een blauwe vlag voor hun naam.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/22, 10:21:43 »
In OpenOffice Writer: Bestand - Assistent - Installeer nieuwe woordenboeken. En volg de instructies.

Offline Emil

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/23, 12:29:07 »
In OpenOffice Writer: Bestand - Assistent - Installeer nieuwe woordenboeken. En volg de instructies.
"installeer nieuwe woordenboeken" staat er niet tussen.

Vergewis je ervan dat de taal van de tekst die je wil controleren ingesteld is op een taal die effectief geïnstalleerd is. In de dialoog "Opmaak - Karakter, tab "Lettertype" kies je de taal in een drop-down lijst. De talen die geïnstalleerd zijn, hebben een blauwe vlag voor hun naam.
Ah-ha, dan zijn alle talen die ik wil er toch nog niet bij. Maar zelfs als ik Nederlands (NL) selecteer, waar  wel zo'n blauw vlaggetje bij staat lukt het nog niet.

EDIT:
Blijkbaar moest ik even wachten want nu lukt het wel :D

Maar hoe zou ik mijn Frans woordenboek nu ook laten werken?

Engels (GB) werkt ook nog niet, terwijl dat wél geïnstalleerd is, als ik kies in de lijst bij spellingscontrole staat gewoon spelling : [geen]

Engels (VS) werkt net zoals Nederlands normaal.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/23, 12:41:51 door Emil »

« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/24, 10:50:06 »

Sorry, had geen Nederlandse oow bij de hand, het moet zijn: Bestand - Assistenten - Nieuwe woordenLIJSTEN installeren.

Offline Emil

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/24, 17:14:39 »

Sorry, had geen Nederlandse oow bij de hand, het moet zijn: Bestand - Assistenten - Nieuwe woordenLIJSTEN installeren.

Dat is er ook niet.

Offline Emil

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/24, 17:39:02 »
Oké, ik heb nu via synaptic een andere Franse myspell geïnstalleerd en nu doet die het wel, maar het blijft wat gepruts voor het lukt.
Ik kan er voorlopig wel mee leven maar ik zou toch wel willen weten wat het probleem is met dat programma.

« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/24, 17:42:21 »

Ik weet niet welke versie jij gebruikt, maar bij mij heeft dat er in 2.4 nooit tussen gestaan en nu in 3.0 zie ik het ook nergens staan. Ik gebruik btw ook de Engelse versie van OO.

« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/25, 10:54:19 »
Standaard ziet OOw er bij mij al een paar jaar zo uit. In de Franse versie idem dito, maar dan in het Frans, hehehe. Voor versienummer, zie tweede schermdump.

« Laatst bewerkt op: 2008/11/25, 10:58:33 door Paul Matthijsse »