Ik heb net wine geïnstalleerd op ubuntu 8.04 en 't werkt voor meerdere programma's.
Behalve voor 1tje (Euroglot, een superhandige woordenboek N-E-F-D die ik vroeger 's gratis gedownload heb voor windows, maar die ondertussen betalend is...): dit programma werkt wel in ubuntu als ik op de exe file op de virtuele schijf klik, maar het programma heeft geen link geplaatst naar Applications/Wine/Programs (snelkoppelingen plaatsen deed het onder windows eigenlijk ook al niet, daar maakte ik ze zelf), en het lukt me maar niet om dat te gedaan te krijgen; als ik via Edit Menus/new item een shortcut aanmaak met als command-line het path naar deze exe-file (/home/geert/.wine/drive_c/EUROGLOT/EUROGLOT.EXE) dan start het programma wel op, maar het loopt vast. (Wat het dus nooit doet als ik gewoon op de exe file klik in de drive_c).
Ik slaag er daarentegen wel in om via het terminalvenster het programma aan de praat te krijgen zonder dat't vastloopt; dmv 2 opdrachten:
eerst: cd /home/geert/.wine/drive_c/EUROGLOT
en vervolgens ./EUROGLOT.EXE
Kan iemand me helpen om de shorcut onder Applications/Wine/Programs werkend te krijgen, of me op een andere wijze dit programma te laten opstarten vanop de desktop? (scriptje of zo?)
Bedankt