Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: launcher werkt niet  (gelezen 1375 keer)

westy

• Gast
launcher werkt niet
« Gepost op: 2008/11/24, 23:48:13 »
Ik heb net wine geïnstalleerd op ubuntu 8.04 en 't werkt voor meerdere programma's.
Behalve voor 1tje (Euroglot, een superhandige woordenboek N-E-F-D die ik vroeger 's gratis gedownload heb voor windows, maar die ondertussen betalend is...): dit programma werkt wel in ubuntu als ik op de exe file op de virtuele schijf klik, maar het programma heeft geen link geplaatst naar Applications/Wine/Programs (snelkoppelingen plaatsen deed het onder windows eigenlijk ook al niet, daar maakte ik ze zelf), en het lukt me maar niet om dat te gedaan te krijgen; als ik via Edit Menus/new item een shortcut aanmaak met als command-line het path naar deze exe-file (/home/geert/.wine/drive_c/EUROGLOT/EUROGLOT.EXE) dan start het programma wel op, maar het loopt vast. (Wat het dus nooit doet als ik gewoon op de exe file klik in de drive_c).
Ik slaag er daarentegen wel in om via het terminalvenster het programma aan de praat te krijgen zonder dat't vastloopt; dmv 2 opdrachten:
eerst:                    cd /home/geert/.wine/drive_c/EUROGLOT
en vervolgens         ./EUROGLOT.EXE
Kan iemand me helpen om de shorcut onder Applications/Wine/Programs werkend te krijgen, of me op een andere wijze dit programma te laten opstarten vanop de desktop? (scriptje of zo?)
Bedankt

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: launcher werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/25, 08:32:59 »
via systeem: voorkeuren: hoofdmenu kan dat.

westy

• Gast
Re: launcher werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/25, 09:52:32 »
Beste leoquant,
via voorkeuren/hoofdmenu krijg ik idd hetzelfde vesnter als via Edit menu, maar dat helpt me niet vooruit, want als ik zoals gezegd hier als command-line het path naar deze exe-file invul (/home/geert/.wine/drive_c/EUROGLOT/EUROGLOT.EXE) dan start het programma wel op, maar het loopt vast. (Wat het dus nooit doet als ik gewoon op de exe file klik in de drive_c).
Ofwel is de command line die ik intik fout,
Ofwel ligt het aan het programma zelf, en dan heb ik iets nodig (scriptje?) dat mij toelaat op een hndige wijze het programma op te starten zoals ik beschreef hierboven (dus via die 2 lijntjes iin het terminalvenster); maar ik weet niet hoe dat moet...