Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verjaardagprogramma met auto waarschuwing, idee?  (gelezen 3645 keer)

verjaardagprogramma met auto waarschuwing, idee?
« Gepost op: 2008/10/21, 20:19:41 »
dag allemaal,

ik krijg geregeld op mijn duvel omdat ik verjaardagen vergeet.
heb sunbird hier, maar dat geeft geen beep en start niet wanneer het nu juist echt nodig is.

vroeger was er een z.g. verjaardagprogrammaatje, simpel maar doeltreffend, begon te loeien als het nodig was zonder dat ,men het moest opstarten.

kent iemand zo iets?

help dus,lol

hans

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/21, 20:32:53 »
Als U een gmail Account heeft kunt U met o.a de google kalender aangeven waneer U een mail wilt ontvangen dat er een verjaardag op komst is.
Heb het zelf nog niet gedaan.
Onze kalender hangt op de toilet (lol).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/21, 20:47:52 »
de onze ook, maar denk daar meestal aan andere dingen

dank je
zal het proberen.

hans

« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/21, 20:54:02 »
overigens voordat ik me helemaal het ongans typ, kan ik sunbird ergens vinden en dan in 1 keer copulren naar gmail wandarooze?
of iemand anders?
hans

Kopieren dus

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/21, 21:13:02 »
Citaat van: dutch1
overigens voordat ik me helemaal het ongans typ, kan ik sunbird ergens vinden en dan in 1 keer copulren naar gmail wandarooze?
of iemand anders?
hans

Kopieren dus
Totaal geen ervaring met Sunbird , komt nog wel iemand voorbij  die het wel heeft.
Grt Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/21, 21:27:49 »
dank
geweldig toch al deze hulp
hans

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/21, 21:29:54 »
Citaat
vroeger was er een z.g. verjaardagprogrammaatje, simpel maar doeltreffend, begon te loeien als het nodig was zonder dat ,men het moest opstarten.
Is dit zo'n soort programma wat je zoekt? Het lijkt er wel op in een vernieuwd jasje...

http://lifehacker.com/software/calendar/download-of-the-day--rainlendar-windowslinux-253088.php

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/21, 22:39:03 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: dutch1
of iemand anders?
hans

Kopieren dus
Totaal geen ervaring met Sunbird , komt nog wel iemand voorbij  die het wel heeft.
Grt Tom.
Je kunt vanuit  sunbird exporteren naar ical,  en dat weer importeren in Google Calendar, zelf geen ervaring mee trouwens. Ik ben zelf meer op zoek naar een screenlet of zo die events van de komende x dagen vanuit sunbird als een lijstje continu op mn buroblad toont.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/21, 22:51:02 »
Ik gebruik Thunderbird, hiervoor kan je een add-on downloaden Birtday Reminder
Als een verjaardag aankomt kan je een waarschuwing signaal in stellen en een pop-up scherm etc. ik heb ook Lightning geïnstalleerd een kalender, of deze elkaar nodig hebben weet ik niet, heb ze gewoon allebei erin gezet.
Misschien kan je de add-on ook in Sunbird installeren, ik heb het zelf niet geïnstalleerd, dus dat weet ik niet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Anco

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/22, 02:21:30 »
je kan zoals hierboven vermeld staat via ical exporteren en importeren, daarnaast bestaat er een add-on voor sunbird voor google calendar, dat alles wat je bij sunbird verandert ook in kalender van google verandert en andersom.
Linux user #485563

Offline DivinGGoD

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/22, 10:39:12 »
google calender is echt heel gemakkelijk :D
je kan gratis een sms krijgen met je de dingen die je doet op die dag :D
ik vergeet zo niks meer in ieder geval :D

« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/22, 14:44:13 »
Werk gewoon met Evolution's kalender. Deze geeft een melding wanneer een verjaardag zover is, en heeft zelfs een aparte kalender voor verjaardagen.

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/22, 17:21:47 »
Ik vond jouw idee met verjaardagen opslaan op de pc wel een goed idee en ben even wat verder wezen zoeken. Ik heb hier het volgende programma voor gevonden....

http://www.getdeb.net/app/Alarm+Clock

Leuk progje...

Gr. Richard

Speedboy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/22, 17:28:08 »
Citaat van: cumulus007
Werk gewoon met Evolution's kalender. Deze geeft een melding wanneer een verjaardag zover is, en heeft zelfs een aparte kalender voor verjaardagen.
En die kan je zelfs laten syncen met google agenda!

« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/22, 18:11:27 »
Juist. Waarom extra programma's installeren als je al een uitstekende kalender hebt?

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/22, 18:47:44 »
Helemaal mee eens. Maar als je verder geen gebruik maakt van de email-functionaliteit, waarom dan een volledige email-client opstarten? Dan is een klein programmatje als Alarmklok een uitkomst.

Gr. Richard

« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/22, 18:51:25 »
Omdat Evolution naadloos is geïntegreerd met Gnome. Je afspraken en verjaardagen staan netjes in de kalender in de klokapplet en Evolution heeft een handige herinneringsmelder die wordt opgestart bij het aanmelden.

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/22, 20:54:42 »
Omdat Evolution naadloos is geïntegreerd met Gnome. Je afspraken en verjaardagen staan netjes in de kalender in de klokapplet en Evolution heeft een handige herinneringsmelder die wordt opgestart bij het aanmelden.
Ok, daar was ik me niet van bewust aangezien ik totaal geen emailclient gebruik. Ik zal hem binnenkort eens uitproberen.

Speedboy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/22, 20:57:50 »
Idd, zonder dat je evolution zelf moet openen.

Re: verjaardagprogramma met auto waarschuwing, idee?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/23, 15:51:26 »
beste iedereen,

hartelijk dank voor het mee denken en de goede oplossingen

hans