Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Als je problemen heb met google earth of sommige games is dit wel handig  (gelezen 1522 keer)

Offline xsimm

• Lid
Regelmatig zie ik vragen over GoogleEarth en Games dat het beeld helemaal vertekend
o.a Google Earth is niks meer als een foto van de sterren of een aardbol die helemaal vertekend is.

Oorzaak is meestal het aanstaan van Compiz.

Met dit handige progje zet je snel alle grafische effecten uit en werkt alles perfect.
Weer terug naar je grafische effecten weer één keer op het icoon drukken wat je in je werkbalk kan plaatsen en alles staat weer aan.

http://forlong.blogage.de/entries/pages/Compiz-Switch

Have Fun
« Laatst bewerkt op: 2008/11/26, 14:25:00 door xsimm »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Als je problemen heb met google earth of sommige games is dit wel handig
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/26, 14:25:52 »
Je kan beter het pakket fusion-icon installeren, dat zit standaard in de pakketbronnen. Veel veiliger dan iets van een vreemde site halen. Je kan het programma daarna terugvinden in het menu.

Offline xsimm

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/26, 14:36:02 »
Als je maar weet waar je het vanaf haald  ;)
Dit progje kan voor vele toch handig zijn en werkt toch wat makkelijker als fusion.
En voor ik iets plaats check ik eerts het progje zelf voor dat andere met problemen zitten ???

=D

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/26, 14:59:50 »
Maar fusion-icon doet net hetzelfde én het zit in de standaard Ubuntu bronnen.
Dan moet ge toch geen programma's meer van buitenaf installeren.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/26, 15:32:03 »
Compiz-switch is veilig genoeg en ik vind hem veel handiger dan dat rottige fusion-icon, ook al komt de werking op hetzelfde neer. Ik gebruik compiz-switch nu al een tijdje en nog nooit een probleem mee gehad. En zelfs op het Engelse Ubuntu-forum raden ze Compiz-switch aan en ook daar geen problemen gemeld.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/26, 15:36:37 door Vistaus »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/26, 15:43:34 »
Uitstekende tip!