Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopieren d.m.v opdrachtregel naar locatie  (gelezen 688 keer)

Offline John K

• Lid
Kopieren d.m.v opdrachtregel naar locatie
« Gepost op: 2008/11/15, 22:29:46 »
Bij de installatiehandleiding van bijv. OrangeHRM moet ik het bestand kopieren naar; 'Copy OrangeHRM-ver-2.2.zip into the document root of the Apache HTTP Server.' If you used XAMPP Linux AMP stack, document root is
<XAMPP Installed Location>/htdocs/

Hoe kopieer ik naar de htdocs, gewoon knippen-plakken of een commando met de opdrachtregel?

Heeft iemand een idee? Ik heb met de zoekfunctie gekeken naar bijv. kopieren naar map, maar dan krijg ik alle berichten met 'map' en 'kopieren' terwijl ik in het oude forum een overzicht van berichten met de betreffende tekst kreeg. Ik kan aan de nieuwe opzet niet goed wennen?

Groeten John K

Re: Kopieren d.m.v opdrachtregel naar locatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/15, 22:45:31 »
Kopieren doet ge inderdaad zoals ge zelf wilt (terminal of nautilus).

Let er wel op dat ge voor programma's vaak naar mappen moet kopieren die niet als gebruiker toegankelijk zijn.
Gebruik dan "sudo cp" voor in de terminal, of "gksudo nautilus" voor grafisch.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/15, 23:06:53 »
Ik vermoed dat je met deze handleiding bezig bent.
Als je eenmaal dat programma xampp hebt geïnstalleerd, kun je weten waar het staat, door te doenupdatedb
locate xampp | less
Je kan na het laatste commandomet Page Up en Page Down door het hele lijstje gaan. Je gaat er terug uit met het drukken op de letter q (van quit). Waarschijnlijk vind je dan dat er een directory /opt/xampp/htdocs bestaat. Daarheen moet je kopiëren. Plaats jezelf, in de terminal, in de directory waar dat zip-bestandje staat. Doe dan:sudo cp OrangeHRM-ver-2.2.zip /opt/xampp/htdocs/OrangeHRM-ver-2.2.zipUitpakken doe je best via Nautilus, dat je dan wel moet starten met rootrechten: ALT+F2 en intikken: gksu nautilus. Gebruikerswachtwoord ingeven, navigeren naar het desbetreffende bestand, rechtsklikken en kiezen voor "hier uitpakken".  Ik hoop dat dat ook kan voor zip-bestanden.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline John K

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/18, 19:34:33 »
Klinkt ingewikkeld! Ik ga er vanavond mee aan de slag.

Alvast bedankt,

John K