Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE4 zonder widgets?  (gelezen 1455 keer)

Dendarm

• Gast
KDE4 zonder widgets?
« Gepost op: 2008/11/12, 12:20:31 »
 >:(
Ben de nieuwe Kubuntu aan het proberen, en daarin zit (net als trouwens in Suse11) standaard KDE4 met (voor mij onnodige en onnozele) "widgets". Ik ben al niet zo blij met de nieuwe taakbalk, die niet zo goed aanpasbaar is als die in 3, maar het feit dat ik die "widgets" niet weg kan krijgen doet voor mij de deur dicht. Dergelijke onnodige fratsen moet je toch kunnen uitschakelen? OF KAN DAT WEL, en ben ik alleen zo stom dat ik niet kan vinden hoe?
Verder ziet 8.10 er prachtig uit, en dat terwijl ik het alleen nog maar in VB heb draaien!

Re: KDE4 zonder widgets?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/12, 12:38:04 »
Ik weet niet welke widgets je weg wilt krijgen (De hele taakbalk is in feite een paneel vol widgets)? Over het algemeen volstaat rechtklikken op de widget die je wilt verwijderen en dan op verwijderen klikken. Widgets op het bureablad verwijder je door er met de cursor boven te gaan staan en dan op het rode kruisje rechtsonder te klikken. Zorg er wel voor dat de widgets niet vergrendeld zijn!
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Dendarm

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/12, 20:53:58 »
Ik wil het hele "widgets# circus kwijt, het neemt onnodig plaats in op de taakbalk en op het scherm (rechter bovenhoek met dat domme krulletje). Er zit al een klok in de taakbalk, dus een tweede is onzin, net als bij OSX en Vista is het alleen maar ballast, waar niemand om gevraagd heeft, en, erger, die niemand nodig heeft, vandaar dat ik vraag of het mogelijk is die rommel in ieder geval te de-activeren.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/12, 23:56:04 »
Nee, niet mogelijk. Zelfs de klok in de taakbalk is een widget ;)
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/13, 00:20:27 »
Plasma is gewoon heel je desktop alles wat je ziet als je geen vensters open hebt.
Ik weet persoonlijk niet wat je hier traag aan vind? Je kan toch alle widgets gewoon wegdoen buiten dan die op je taalbalk.

Maar suse heeft een nieuwe functie voor 11.1 voorgesteld, waarschijnlijk komt die binnenkort ook wel in ubuntu terecht.
http://www.kdedevelopers.org/node/3734

Dendarm

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/13, 10:20:53 »
Heb nooit gezegd dat het traag is. Vind het alleen irritante frutsels die ik niet nodig heb, en uit de link over suse blijkt dat ik niet de enigste ben. Alles moet in navolging van Apple en Vista de speelgoedkant op, en ik wil gewoon een goed werkend systeem met een zo leeg mogelijke werkomgeving. Als ik iets aan het doen ben, wil ik niet worden gehinderd/afgeleid door "speeltjes". En ook de taakbalk dien zo weinig mogelijk items te bevatten, h.eb er nu onder PCLOS drie in de rechter beneden hoek staan, de mixer,klipper  en de OO snelstarter, en dat is zat. Bij Kubuntu 8.10 staan er direct na installatie al ZEVEN! En dan nog die frutsel rechtsboven. Dat is zes overbodige items.
Is inderdaad te hopen dat 9.04 in navolging van Suse het hele plasma gebeuren als optie gaat aanbieden, zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of hij/zij er wel of niet gebruik van wil maken.
Post kan wat mij betreft gesloten worden.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/13, 14:14:50 »
Dus je wilt een desktop zonder alle handige zaken die KDE kenmerkend zijn, zoals Klipper? Ga dan Gnome gebruiken ;) Paneelitems zijn trouwens te verwijderen en te verplaatsen door rechts te klikken op het paneel en voor Paneelinstellingen te kiezen.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/13, 14:16:44 door Cumulus007 »

Dendarm

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/13, 15:16:27 »
Nee, ik wil niet alles kwijt, alleen heb ik geen behoefte aan alle rommel die er in KDE4 bijgekomen is in het kader van "de vooruitgang". Klipper zat al in KDE3, de klok ook en die dingen erger ik me niet aan, wel aan die rare vissekom rechts boven en de daarmee in verband staande kronkels rechts onder, dat heb ik niet nodig, en velen zullen er niet blij mee zij het niet te kunnen verwijderen.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/13, 15:48:30 »
Laat het even duidelijk zijn het enige waar je last van hebt is die kronkel rechts boven...

Die kronkel rechtsbeneden verdwijnt overigens gewoon als je de widgets vergrendeld.

Die functie van suse is niet om plasma af te zetten maar om een gewoon bureablad te tekenen. Maar de balk beneden met zijn widgets blijft natuurlijk dat is ook plasma.